فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اکوفارس: پزشکان معتقدند افرادی که بیشتر از سبزیجات سفید مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان معده در آنان یک سوم کاهش می‌یابد.
  

متخصصان چینی دریافتند که مصرف سبزیجات سفید همچون سیب زمینی، پیاز و گل کلم، احتمال ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد در حالی که مصرف مواد الکلی، نمک و غذاهای فرآوری‌شده موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان معده می‌شود.



سرطان معده عامل مرگ روزانه حدود 13 نفر در انگلیس است و شانس ادامه حیات این بیماران 10 سال پس از ابتلا به آن 15 درصد است.


تمام سبزیجات حاوی ویتامین C هستند. این ویتامین که در سیب زمینی نیز وجود دارد به عنوان آنتی اکسیدانی برای مقابله با استرس سلولی در معده عمل می‌کند. مصرف روزانه حدود 50 گرم از این ویتامین خطر ابتلا به این بیماری را تا هشت درصد کاهش می‌دهد.


به نوشته ایندیپندنت،‌ پزشکان برآورد کرده‌اند که به ازای هر 100 گرم میوه‌ای که به طور روزانه مصرف می‌شود خطر ابتلا به سرطان به طور میانگین 5 درصد کاهش می‌یابد.

کاهش خطر سرطان معده با "سبزیجات سفید"
کاهش خطر سرطان معده با "سبزیجات سفید"

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.