فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ساری / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی / مصاحبه دارد 
نخستین کارگروه تخصصی بازار کیوی با حضور تولیدکنندگان و کارشناسان سراسر کشور در کلاراباد برگزار شد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، این نشست با حضور مسوول کارگروه تخصصی بازار محصولات باغبانی کشور و 50 کارشناس و تولید کننده کیوی دیشب در کلاراباد برگزار شد .

به گفته حبیب رادفرد ، محور این نشست ، بررسی کیفیت نهال ، مبارزه با افات میوه کیوی ،برداشت به هنگام ،استفاده از سرخانه های استاندارد ،بازار یابی و بهبود صادرات بود .

او با اشاره به اینکه امسال افزایش ده درصدی در تولید کیوی داریم افزود ، برداشت زودهنگام کیوی موجب نرسیدن قند کافی این میوه و ایجاد مشکلات در صادرات می شود و این درحالیکه که کشورهای اسیای مرکزی ،عراق و ترکیه محصولی با کیفیت را خواستارند .

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تولید 16 میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در کشور خبر داد و افزود :2 میلیون و 600 هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد . 
به گفته رادفر ، 250 هزار تن کیوی امسال از 11 هزار هکتار باغ زیر کشت برداشت و روانه بازار می شود .
کلاراباد یکی از مهمترین تولیدکننده کیوی کشور است .
نخستين کارگروه ملي تخصصي بازار کيوي در کلاراباد
نخستين کارگروه ملي تخصصي بازار کيوي در کلاراباد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.