فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

موج - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، از صادرات بيش از 74 هزار تن سيب درختي به 16 کشور خارجي از آغاز برداشت اين محصول در استان تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاري موج، مقصود قرباني در پنجمين نشست کميته سيب استان اظهار کرد: اين ميزان صادرات به کشورهاي خارجي از جمله کردستان عراق، هند، پاکستان، امارات، کويت، تاجيکستان، ترکمنستان، افغانستان و... انجام گرفته است و با توجه به رايزن‌هاي انجام گرفته با کشورهاي منطقه انتظار داريم اين ميزان سطح صادرات افزايش پيدا کند.


وي، ارزش ريالي سيب توليدي استان را 1500 ميليارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ميزان توليد در سال جاري براساس برآوردهاي انجام شده يک ميليون و 326 هزار تن بود که نسبت به سال گذشته با 38 درصد افزايش توليد اين محصول روبرو هستيم.
وي خاطرنشان کرد: سيب درختي در حدود 20 درصد از کل محصولات توليدي کشاورزي استان را شامل مي‌شود و با توجه به هزينه بالاي توليد اين محصول که قيمت تمام شده آن در حال حاضر حدود 1500 تومان برآورد مي‌شود، وضعيت کنوني فروش اين محصول در بازار براي باغداران مقرون به صرفه نيست.


معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، بر ضرورت ايجاد واحدهاي سورت و بسته‌بندي در کنار سردخانه‌هاي موجود در استان تاکيد کرد و افزود: خوشبختانه قيمت سيب صنعتي در کنار جاده‌ها با ورود اتحاديه شرکت‌هاي تعاون روستايي استان براي خريد اين محصول در حال حاضر به قيمت 200 هزار تومان در هر کيلوگرم افزايش يافته است که اميدواريم وضعيت سيب صنعتي در سال آينده با برنامه‌ريزي‌هاي به موقع و تعميهدات لازم ساماندهي شود.

وي ادامه داد: برقراري استاندارد اجباري به منظور ارائه سيب با کيفيت بالا و بازارپسند تأثير بسزايي در افزايش صادرات اين محصول خواهد داشت.
گفتني است؛ اعضاي حاضر در نشست، به ارائه راهکارهايي در خصوص بهبود وضعيت سورت و بسته‌بندي محصول سيب و بازاررساني و صادرات آن پرداختند.
صادرات 74 هزار تن سيب آذربايجان غربي به خارج از کشور
صادرات 74 هزار تن سيب آذربايجان غربي به خارج از کشور

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.