فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

پوشاندن خود در لایه‌ای از مواد شیمیایی و سمی، سبب می‌شود این مواد به‌مرور زمان در بافت‌های بدن انباشته شوند و در دراز مدت مشکلات گوناگونی را برای فرد ایجاد کنند.

به گزارش فارس، به گفته متخصصان پوست، با مصرف محصولات آرایشی خودمان را در لایه‌ای از مواد شیمیایی قرار می‌دهیم تا شاید به رضایت درونی یا تأیید اطرافیان برسیم. این مواد آرایشی به حدی قوی هستند که در آزمایشگاه‌ها روی آن‌ها روکش‌های بسیار ضخیم کشیده می‌شود، برای آگاهی از مضرات این محصولات کافی است نگاهی به لیست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها بیندازیم.


سدیم لوریل سولفات (SLS) ماده‌ای شیمیایی که در بیشتر محصولات مصرفی از جمله خمیردندان و شامپو استفاده می‌شود و در بیشتر لوازم آرابشی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ از عوارض این ماده می‌توان به اگزما و سوزش پوست و چشم‌ها (با مصرف طولانی‌مدت)، التهاب و عفونت مجرای ادرار اشاره کرد.

از آنجایی که کودکان آسیب‌پذیرتر هستند، عوارض مصرف این ماده علی‌الخصوص عارضه چشمی، بر بدن آن‌ها خود را زودتر نشان می‌دهد به همین دلیل لازم است محصولات مربوط به کودکانمان را چک کرده تا مطمئن شویم که در آن‌ها از کمترین میزان سدیم آوریل سولفات استفاده‌شده است. به طور کلی برای استفاده از هرکدام از این مواد باید با پزشک متخصص پوست مشورت شود.

گاهی نیز در ساخت و تبلیغ مواد آرایشی، میل طبیعی افراد به استفاده از مواد طبیعی‌تر و سالم‌تر دنبال می‌شود؛ اما بهتر است بدانیم محصولاتی که به اسم ترکیبات سالم و طبیعی تبلیغ می‌شوند تنها درصد کمی از عصاره طبیعی به آن‌ها اضافه‌شده است؛ زیرا محصولات واقعاً طبیعی، برای جلوگیری از فاسدشدن نیاز به نگه‌دارنده‌های بیشتری دارند به همین دلیل مقدار ماده شیمیایی آن‌ها دوباره به میزان سابق بر‌می‌گردد، همچنین باید دانست مواد طبیعی گرفته‌شده از گیاهان یا حیوانات نیز می‌توانند به همان سرعت مواد شیمیایی سمی و خطرساز شوند.

لازم است بدانیم این عوارض هیچ‌گاه خود را به‌سرعت نشان نمی‌دهند بلکه به‌مرورزمان در بافت‌های بدنمان انبار می‌شوند و در درازمدت فرد را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کنند.
منبع: تابناک
لوازم آرایشی گیاهی بی خطر نیستند
لوازم آرایشی گیاهی بی خطر نیستند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.