فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

باید برای حفظ سلامت پوست، هوای لایه‌ محافظ چربی پوست را داشته باشیم.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خلیل صداقت‌پیشه، متخصص پوست‌ومو و کاشت مو با اشاره به اهمیت حفاظت از سلامت پوست گفت: لایه شاخی کار محافظت از پوست بدن را برعهده دارد که بالاترین و سطحی‌ترین لایه پوست است و نسبتاً ضخیم است و روی این لایه، لایه محافظ چربی به نام (فیلم) قرار دارد که ضرورت دارد همیشه چربی این لایه در حد متعادل حفظ شود.



وی ادامه داد: در صورت عدم حفظ چربی این لایه، پوست آسیب می‌بیند به همین دلیل به افرادی که دارای پوست خشک هستند، توصیه می‌شود حتماً از کرم‌های چرب و مرطوب کننده استفاده کنند.


دکتر صداقت‌پیشه افزود: البته افرادی که دارای پوستی چرب و یا مختلط هستند، علاوه بر اینکه فاصله زمانی بین استحمام‌هایشان باید کمتر از دیگر افراد باشد، باید از کرم‌های فاقد چربی نیز استفاده نمایند چرا که افزایش چربی این لایه باعث بیماری‌های پوستی نظیر کورک، جوش و افزایش رشد میکروب‌ها به دلیل بسته شدن منافذ پوست می‌شود.


این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: کرم‌های مرطوب کننده با عصاره‌های میوه‌ای تنها دارای عصاره عطر خاص آن هستند و فاقد خواص میوه و یا دیگر مواد تبلیغ شده هستند.


برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد؟
برای حفظ سلامت پوست چه باید کرد؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.