فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

دولت بهار: یک کارشناس کشاورزی پیش نیازهای گسترش تولید گیاهان و فراورده‌های دارویی ارگانیک در ایران را عنوان کرد.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم, حسین حسینی در پیش نیازهای گسترش تولید گیاهان و فراورده‌های دارویی ارگانیک در ایران اظهار داشت: شناخت مناطقی که بیشترین ظرفیت‌ها را برای تبدیل به سیستم تولید ارگانیک دارند همچنین آموزش بهره‌برداران در مورد مفاهیم و عملیات تولید ارگانیک از پیش نیازهای گسترش تولید گیاهان و فراورده‌های دارویی ارگانیک در ایران است.


به گفته وی آموزش مصرف کنندگان با هدف افزایش آگاهی آنها در مورد محصولات ارگانیک, فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پژوهش و آموزش تولید ارگانیک, تدوین استانداردها و قوانین تولید، فراوری و بازار محصولات ارگانیک, کاربرد دانش بومی در فرایند تولید محصولات ارگانیک از دیگر پیش نیازها برای گسترش تولید گیاهان  فراورده‌های دارویی است.



 محدودیت توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی و زراعی

این کارشناس کشاورزی عنوان کرد: محدودیت توسعه سطح زیر کشت و عملکرد گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی و گونه‌های دارویی موجود در عرصه‌های طبیعی جزیی از ترکیب گیاهی اکوسیستم‌های جنگلی و مرتعی کشور هستند.


 محدودیت توسعه سطح گیاهان دارویی در عرصه های زراعی

حسینی بیان داشت: محدودیت توسعه فضایی در عرصه‌های زراعی دیم معمولی, شرایط کشت دیم کشور بسیار محدود بوده و این امر به دلیل نوسانات زمانی عوامل جوی و...تآثیر گذار در تولید گیاهی است که منجر به عملکرد پایین و غیر اقتصادی گیاهان مورد بحث و رقابت محصولات اقتصادی تر در این عرصه‌ها می‌شود همچنین محدودیت اطلاعات بذر و نهال و اندام‌های تکثیری از مشکلات پیش رو در تولید گیاهان دارویی است.

پیش نیازهای گسترش تولید گیاهان و فرآورده‌های دارویی ارگانیک در ایران
پیش نیازهای گسترش تولید گیاهان و فرآورده‌های دارویی ارگانیک در ایران

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.