فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

واحدهای گلخانه ای استان قزوین تجمیع می شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 
ایجاد شهرک های کشاورزی در استان و تجمیع واحدهای گلخانه ای در این شهرک ها امکان ارائه تسهیلات بهتر را فراهم می کند.

علی اکبری با بیان اینکه در حال حاضر سه منطقه در شهرستان های قزوین، آبیک و تاکستان برای ایجاد شهرک کشاورزی تخصیص یافته گفت: توسعه واحدهای گلخانه ای در شهرک های کشاورزی، میزان بهره وری آب را پنج و میزان تولید محصول را هفت برابر در مقایسه با کشت در فضای باز افزایش می دهد. 

وی اضافه کرد: در کشت گلخانه ای به دلیل کم بودن میزان تبخیر، آب کمتری مورد نیاز است و آینده کشاورزی استان در توسعه واحدهای کشت گلخانه ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون 104 واحد گلخانه در استان قزوین وجود دارد که 63 واحد فعال است و به کشت خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات اختصاص دارد.
10 هکتار از گلخانه های استان هیدروپونیک و 39 هکتار نیز گلخانه خاکی است.
استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 80 هزار بهره بردار این بخش است.
گلخانه هاي قزوين تجميع مي شوند
گلخانه هاي قزوين تجميع مي شوند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.