فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درباره دلایل گرانی و کمبود برخی محصولات صیفی از قبیل گوجه فرنگی، خیار، کدو و بادمجان توضیح داد و قیمت میوه‌های پر مصرف را عنوان کرد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درباره دلایل گرانی و کمبود برخی محصولات صیفی از قبیل گوجه فرنگی، خیار، کدو و بادمجان توضیح داد و قیمت میوه‌های پر مصرف را عنوان کرد.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره گرانی و کمبود گوجه فرنگی در روزهای اخیر اظها‌ر کرد: امسال با توجه به سرما بخش زیادی از گوجه فرنگی‌های نارس و سبز از بین رفتند و گوجه‌ فرنگی‌های گلخانه‌ای نیز برای مصرف مردم کافی نیست، همین موضوع باعث شد افزایش قیمت این محصول شده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: البته با ورود این محصول از مناطقی مثل چابهار، بوشهر و بندرعباس این مشکل برطرف می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان همچنین درباره گرانی خیار نیز گفت: از حدود 20 روز گذشته بخشی از خیار به روسیه صادر شده و بخشی دیگر نیز از مرز بازرگان به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در حال‌ حاضر خیارهای گلخانه‌ای نیز جوابگوی تقاضا نیست.

به گفته مهاجران، صادرات کف و سقفی ندارد و فقط در مواقع بحرانی صادرات متوقف می‌شود. اکنون نیز صادرات در حال انجام است که باعث کمبود محصول خیار مواجه شده‌ایم.

وی در ‌عین ‌حال بیا‌ن‌ کرد: البته حداکثر تا 20 روز آینده و با آمدن این محصول از مناطقی همچون بوشهر، بندرعباس و چابهار قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفت: در حال‌ حاضر قیمت هر کیلوگرم خیار در میادین میوه و تره بار 3500 تومان است که قبلا 2500 تومان بود. قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی نیز از 1500 تومان به 3500 تومان افزایش یافته است.

مهاجران همچنین درباره گرانی و کمبود کدو و بادمجان نیز اظهار کرد: در حال‌ حاضر فقط تولیدات بندرعباس در بازار وجود دارد و تا زمان آمدن این محصول از مناطق جیرفت، میناب و دیگر مناطق، وضعیت به همین منوال است. در حال‌ حاضر هر کیلوگرم کدو و بادمجان 3500 تومان فروخته می‌شود که قبلا 2000 تومان بود.

وی قیمت هر کیلوگرم نارنگی و پرتقال شمال را 1500 تا 3000 تومان عنوان و اظها‌ر کرد: هر کیلوگرم پرتقال کوهستان جنوب 5000 تا 5500 تومان، هر کیلوگرم پرتقال کوهستان دشتی 2000 تا 2500 تومان، هر کیلوگرم لیموشیرین 2500 تا 4000 تومان است.

به گفته مهاجران، انار در میادین میوه و تره بار کیلویی 1500 تا 3000 تومان فروخته می‌شود. هر کیلوگرم موز نیز 2800 تا 3200 تومان است و هر کیلوگرم انگور 1500 تا 3000 تومان قیمت دارد. همچنین هر کیلوگرم سیب زمینی و پیاز 500 تا 1000 تومان و سبزی 1000 تا 1200 تومان به فروش می‌رسد.


منبع: ایسنا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.