فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

پس از تلاش‌های فراوان پژوهشکده گیاه دارویی جهاد دانشگاهی گیاهی را به بازار عرضه کرد که باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی نوع ۲ شده است.

150283_835150283_835


به گزارش شفا آنلاین،دکتر شمس علی رضا زاده سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: ما از سال ۸۶ در این پژوهشکده به صورت مشترک در سه مرکز دانشگاه علوم پزشکی تهران،‌بیمارستان بقیه‌الله و دانشگاه پزشکی شهید صدوقی یزد مطالعات خود را در خصوص بیماری‌های مرتبط با دیابت و عموما بیماری‌های متابولیک همچون افرادی که چربی بالای خون و کلسترول دارند انجام دادیم.


وی ادامه داد: مطالعات اولیه ما بر روی برخی از گیاهان در فاز حیوانی مورد آزمایش قرار گرفت که تاثیرات قابل توجهی از خود نشان داد، بنابراین مطالعات را در جهت بهره‌برداری در فاز مطالعات بالینی انجام دادیم.


رضازاده بیان کرد: پس از مطالعات مختلف از خار مریم که خاصیت آنتی اکسیدان و محافظت از کبد داشت مورد استفاده قرار گرفت.


وی در خصوص مجهول بودن دیابت از بیماری‌های دیگر گفت:همان طور که می‌دانید دیابت با افزایش قند خون فرد همراه است پس ما در سه گروه عصاره‌ی خار مریم را مورد مطالعه قرار دادیم.


سرپرست پژوهشکده گیاه دارویی جهاد دانشگاهی ادامه داد: گروه اول افراد دیابت نوع دو با قند خون بالا بودند که بعد از استفاده از این دارو به میزان ۳۰ درصد با کاهش قند خون مواجه شدیم.


وی افزود: در گروه دوم مصرف و مقاومت انسولین در فرد بالا بود که متوجه شدیم به میزان ۲۰ درصد میزان ترشح قند خون کاهش یافت.


رضازاده تصریح کرد: گروه سوم بیمارانی بودند که به لحاظ ژنتیکی در خانواده‌هایی مستعد دیابت نوع ۲ بودند که اثر کاهندگی قند خون و هموگلوبین مشاهده شد.


وی اظهار کرد: ما با جمع بندی این سه طرح پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که ۳۰۰ میلی گرم عصاره استاندارد معادل ۲۴۰ میلی گرم سیلی ارین است که به عنوان یک فرآورده مفید می‌تواند برای بیماران دیابتی نوع ۲ تاثیر بسزایی داشته باشد.


وی در پایان گفت: ما در پایان سال ۹۳ این مطالعات و آزمایش‌ها را به صورت حیوانی و بالینی به پایان رساندیم و از امروز به بازار توزیع در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. yjc

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.