فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

استفاده از روش های نوین آبیاری سبب افزایش تولید محصولات گرمسیری در جنوب سیستان و بلوچستان می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر امروز خود به چابهار با اشاره به قابلیتهای کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه مستعدترین مکان برای تولید و پرورش انواع میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری است.


طهماسبی کمبود منابع آبی را یکی از دغدغه های کشاورزی در این منطقه عنوان کرد و افزود: با استفاده از کشتهای گلخانه ای، آبیاری تحت فشار و کاشت گیاهانی با نیاز آبی کمتر، می توان سطح زیرکشت محصول را در این مناطق افزایش داد.

نجفی رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز از اجرای طرح آبیاری نوین در دو هزار هکتار از اراضی جنوبی این استان خبر داد و گفت: در نظر داریم بنابر برنامه ای تعیین شده این سطح را به 8 هزار هکتار برسانیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.