فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد

شهردار تهران گفت : یکی از مسائل مهمی که امروز باید مورد توجه قرار دهیم فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی است و امیدواریم با برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه گل و گیاه به این مهم دست پیدا کنیم .

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه فصلی گل وگیاه و جشنواره گل های پاییزی اظهار داشت : خداوند بزرگ را شاکریم که این توفیق را به ما داد تا چنین تصمیمی بگیریم و با برگزاری نمایشگاه فصلی گل و گیاه در شهر تهران ، نسبت به توان خود ، این حوزه را رونق اقتصادی دهیم .

وی افزود: ما مکلفیم در هرجایی که هستیم بدانیم آرامش ما در زندگی این گونه پیش خواهد رفت که نظام هستی که خداوند برای همه موجودات آفریده را به هم نزنیم . زیرا هر جامعه ای که در آن این کار انجام شود ، دچار مشکل می شود.

قالیباف معتقد است ، همه زیبایی زندگی انسان در این است که نظام هستی را در زندگانی خود حفظ کند .

وی ادامه داد : زیبایی ما در حفظ کرامت و کرامت ما در این است که بتوانیم به عنوان بندگان خوب خدا در مسیر خلافت الهی حرکت کنیم .

وی گفت : باید تلاش کنیم تا آبادانی در شهر اتفاق بیفتد که مورد توجه مبانی و باورهای انسانی و اسلامی ما باشد.

شهردار تهران گفت : البته تنها بخشی از این کار به حوزه فضای سبز و گل و گیاه اختصاص دارد و موضوعات بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد : ما امروز در مدیریت شهری متوجه این موضوع هستیم و اعضای شورای اسلامی شهر هم همواره بر این موارد اصرار دارند . ما حتما در حوزه اجرایی در این راه تلاش می کنیم هرچند بعضی مواقع این حرکت های ما با پارادوکس روبرو می شود .

شهردار تهران ادامه داد: حدود یک سال و نیم پیش تصمیم گرفته شد تا در بخش جنوب بزرگراه شهید همت در محدوده کن که در منطقه 5 شهرداری واقع است و توت زار بود ، طرحی ارائه شود که چند روز پیش در کمیسیون ماده 5 مشاور مربوطه طرح را ارائه داد . در این طرح 10 درصد بیشتر سطح اشغال نخواهد رفت و اگر با 10 درصد سطح اشغال آنجا کار را شروع کنیم طبیعتا تا 20 سال آینده درختی در آن جا باقی نخواهد ماند؛ از این رو تصمیم گرفتیم آنجا را به پارک و فضای سبز عمومی تبدیل کنیم ولو اینکه این کار هزینه سنگینی در بر خواهد داشت و تصمیمی سخت و سنگین بوده است.

وی با اشاره به احداث بوستان 300 هکتاری ولایت با تملک 500 میلیاردی گفت : آن جا هنوز سایه درخت آن چنانی وجود ندارد و باید عمر صرفش کنیم تا بعد از 20 سال دیگر بتوانیم از سایه درختان در آنجا استفاده کنیم .

وی افزود: در بوستان ولایت حدود 8 هزار اصله درخت چنار کاشته شده است اما تا آن درخت ها به چنار واقعی تبدیل شود ، بچه های ما باید از آن استفاده کنند.

قالیباف ادامه داد: در مجموعه کن که تصمیم بر احداث پارک گرفته شده این مشکل وجود ندارد و این سرمایه بزرگ ، خود وجود دارد.

وی معتقد است این هزینه کرد از ساختن اتوبان و تقاطع مهم تر است. زیرا باید سرمایه و دسترنج 2 – 3 نسل پیش را حفظ کرده و به پارک عمومی تبدیل کینم.

وی با اشاره به جنگل کاری های حریم شهر تهران و توسعه پارک های فرامنطقه ای ، منطقه ای و محله ای که در حال انجام است ، خاطرنشان کرد : انصاف قضیه در این است که در حال حاضر هر کسی که به شهر تهران نگاه کند شاهد اتفاقات خوب در حوزه فضای سبز است ، هرچند که در برخی نقاط باید کار بیشتری انجام دهیم.

شهردار تهران ادامه داد : نمایشگاه دائمی گل و گیاه تهران را هنور نتوانسته ایم به نقطه مطلوب برسانیم و امیدواریم با تلاش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران سال آینده نمایشگاه بهاری گل و گیاه را در محدوده گردنه تنباکویی و محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه برگزار کنیم.

قالیباف پیشنهاد داد تا به ساکنان آپارتمان ها گلدان های کیسه ای اهدا شود چرا که استفاده از این گلدان ها به صرفه بوده و بدون میخ و اینکه آبی از داخل آن جاری شود مورد استفاده قرار می گیرد . این گلدان ها می تواند به 2 میلیون خانه به صورت رایگان اهدا شود . شهروندان نیز می توانند برای تعویض گل ها به کلینیک های گل وگیاه مراجعه کنند.تا فرهنگ سازی های لازم به وجود آید.

شهردار تهران با تشکر از خدمات صورت گرفته توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ، گفت : فکر می کنم امروز رابطه خوبی بین نگاه بصری و حسی مردم در شهر تهران برقرار شده که کاملا مشهود است و خداوند را شاکرم که در بحث توسعه فضای سبز جننوب شهر نیز مانند شمال شهر به نقطه مطلوب نزدیک شده است. اما به طور کل در برخی مناطق مثل منطقه 9 ، 10 و 13 ما با مشکل تراکم جمعیت مواجه هستیم و در این مناطق فضای سبز کافی نداریم که تلاش میکنیم این کار را انجام دهیم. در این ناگزیریم زمین را با قیمت هایی چون متری یک میلون و 500 هزار تومان هم خریداری کنیم تا مشکل مردم این مناطق برطرف شود.

وی با اشاره به راه اندازی کاروان گل و گیاه در سطح شهر گفت : از نظر سلیقه این کاروان بسیار زیبا تر و بهتر از کاروان سال گذشته بود . این مسئله به زیبایی های شهر کمک می کند . البته خیلی توصیه نمی ککنم که در همه خیابان ها حضور داشته باشد زیرا خود مشکلاتی ایجاد می کند اما می تواند در نقطه ای برای مدت 4 – 5 ساعت حضور داشته باشد تا شهروندان از آن استفاده کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.