فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برخی ها دستان جادویی دارند و در پرورش گیاه بسیار با استعداد هستند. اگر جزء این دسته از افراد نیستید و همیشه گیاهانتان خراب میشوند نگران نباشید، لازم نیست تسلیم شوید. در واقع بیشتر گیاهانی که نمیتوانید به خوبی در خانه پرورش دهید، گیاهان استوایی هستند که نیاز به محیط گرم و مرطوب دارند بنابراین طبیعی است که نمیتوانید به راحتی آنها را به فضای داخل خانه عادت دهید اما به جای آن میتوانید گیاهان آپارتمانی جان سخت و مقاومی را پرورش دهید که به این راحتی نمیتوانید آنها را نابود کنید!
با گیاهان آپارتمانی جان سخت آشنا شوید
با گیاهان آپارتمانی جان سخت آشنا شوید

به نظر میرسد برخی افراد دستان جادویی دارند و در پرورش گیاه بسیار با استعداد هستند. اگر جزء این دسته از افراد نیستید و همیشه گیاهانتان خراب میشوند نگران نباشید، لازم نیست تسلیم شوید. در واقع بیشتر گیاهانی که نمیتوانید به خوبی در خانه پرورش دهید، گیاهان استوایی هستند که نیاز به محیط گرم و مرطوب دارند بنابراین طبیعی است که نمیتوانید به راحتی آنها را به فضای داخل خانه عادت دهید اما به جای آن میتوانید گیاهان آپارتمانی جان سخت و مقاومی را پرورش دهید که به این راحتی نمیتوانید آنها را نابود کنید! برای این که صاحب فضای سبز در خانه خود شوید، تنها کافی است گیاهان مناسبی انتخاب کنید. برخی از این گیاهان عبارتند از:


سانسِوریا (snake plant):

این گیاه دارای برگهای شمشیری شکل و تنومند است. در واقع توجه بیش از حد به این گیاه باعث نابودی آن میشود به این معنی که تنها خطر واقعی برای آن رطوبت بیش از حد است که باعث پوسیدگی سریع گیاه میشود. تنها زمانی که خاک کاملا خشک شده باشد، با ریختن آب در حاشیه داخلی لبه گلدان به گیاه آب رسانی کنید تا قاعده گیاه خشک بماند.

گیاهان آپارتمانی جان سخت - سانسِوریاگیاهان آپارتمانی جان سخت - سانسِوریا



پاپیتال (English ivy):

پاپیتال تقریبا فنا ناپذیر است. در واقع این گیاه به قدری سرکش است که به عنوان گیاه به شدت مهاجم در نظر گرفته میشود چون مانع رشد گیاه بومی میشود. پرورش پاپیتال در داخل خانه کاملا قابل قبول و مناسب است.

پاپیتال - گیاهان آپارتمانی جان سختپاپیتال - گیاهان آپارتمانی جان سخت



اسپاتی فیلوم (Peace Lily):

این گیاه مقاوم با برگهای تیره و درخشان نمای جالبی به اتاق شما میبخشد. شکوفه های سفید اسپاتی فیلوم در اوایل تابستان پدیدار میشوند و اغلب در تمام طول سال به صورت منقطع گل میدهند. نور غیر مستقیم و روشن برای این گیاه بهتر است اما نور کم نیز اشکالی ایجاد نمیکند. فقط یادتان باشد اسپاتی فیلوم را در نور مستقیم خورشید نگذارید چون نور شدید برای این گیاه خوب نیست.

اسپاتی فیلوم (Peace Lily)اسپاتی فیلوم (Peace Lily)




گیاهانی که به راحتی در فضای داخل خانه پرورش می یابند


بگونیا (Begonias):

این گیاه تماشایی در انواع اندازه، شکل و رنگ وجود دارد. بگونیا سریع رشد میکند اما در صورتی که خیلی بلند و کم برگ شد، یک یا دو ساقه آن را بکنید و در گلدان دیگری بکارید تا هم گیاه اولیه خوب رشد کند و هم گیاه جدیدی داشته باشید.

بگونیا (Begonias)بگونیا (Begonias)




گیاه گندمی (Spider Plant):

در صورتی که به دنبال گیاه آویزان هستید که به سادگی رشد کند، گیاه گندمی یا عنکبوتی برایتان خوب است. گیاه گندمی در انتهای ساقه های آویزان، گیاهچه های مینیاتوری ایجاد میکند. این گیاهچه های مینیاتوری را به راحتی میتوانید بکارید و صاحب گیاه جدیدی شوید.

گیاه گندمی (Spider Plant)گیاه گندمی (Spider Plant)



آگلونما ماریا (Chinese Evergreen):

این گیاه آپارتمانی انبوه و متمایز به راحتی در فضای داخل خانه رشد میکند. این گیاه سخاوتمند به قدری انطباق پذیر است که در شرایط نور متوسط یا کم نیز رشد کرده و به ارتفاع 90 سانتیمتر میرسد.

آگلونما ماریاآگلونما ماریا



انگور برگ پیچک (Grape Ivy):

این گیاه مقاوم اگر در سبدهای آویزان قرار بگیرد، ظاهری شاداب و جذاب به فضا میبخشد.


انگور برگ پیچکانگور برگ پیچک



گیاه زاموفیلیا یا زی زی (ZZ Plant):

این گیاه را که بیشتر ظاهری شبیه به گلدانهای مصنوعی دارد، معمولا در پاساژها، فرودگاهها، رستورانها و مطبها مشاهده میکنید. دلیل استفاده از این گیاه در چنین مکانهایی این است که نور بسیار کم و بی توجهی بسیار زیاد را میتواند تحمل کند. حتی حواس پرت ترین افراد هم به سختی میتوانند باعث مرگ این گیاه مقاوم شوند.

 

گیاه زاموفیلیا یا زی زیگیاه زاموفیلیا یا زی زی

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.