فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

 

طبق نظر متخصص اطفال دکتر ویلیام سیرز، دستگاه برونشیال نوزاد بسیار حساس است چون به تازگی در دنیای تنفس اکسیژنی قرار گرفته است. هنگامی که دستگاه ایمنی حساس در مقابل میکروبها و باکتریهای هوا بُرد، در حال مقاوم شدن است نسبت به حمله آنها بسیار آسیب پذیر می باشد. رایحه درمانگران و طبیعی درمانگران معتقدند روغنهای عصاره ای مانند روغن اوکالیپتوس شیوه ای غیر سمی برای تقویت بهبودی و سلامت نوزاد است تا زمانی که تحمل دستگاه ایمنی او در محیط جدید افزایش یابد.

بخور اوکالیپتوس

در ماههای خشک زمستانی، برگهای تازه یا خشک چای اوکالیپتوس را میتوانید به ظرف بخور آب اضافه کنید تا بخار گیاهی و آرام بخشی فضای اتاق کودک را در بر بگیرد. روغن فرار برگهای اوکالیپتوس حاوی مواد ضد میکروبی و ضد باکتری است که میتوانند به جلوگیری از عفونت احتمالی در فصول سرما خوردگی و آنفلوانزا کمک کنند.

حمام مطبوع اوکالیپتوس

رایحه درمانگران پیشنهاد میکنند 8 قطره روغن عصاره اوکالیپتوس در وان گرم کودک بریزید تا احتقان او برطرف شود. طبیعت فرار روغن عصاره ای اوکالیپتوس، میتواند احتقان سینوسها را از بین ببرد. هر نوزادی که دچار دشواری تنفس شده است را باید برای بررسی احتمال بیماریهای جدی تر، نزد پزشک اطفال ببرید.

ماساژ با روغن اوکالیپتوس

اگر میخواهید روغن اوکالیپتوس را به عنوان درمان مکمل برای نوزاد دارای عفونت برونشیال استفاده کنید، 10 قطره روغن عصاره اوکالیپتوس را با 8 قطره روغن عصاره آویشن و 6 قطره روغن عصاره ریحان در نصف فنجان روغن زیتون فوق بکر ترکیب کنید و با حرکاتی آرام بخش، سینه کودک را ماساژ بدهید.

مطمئن شوید که روغن عصاره ای اوکالیپتوس که استفاده میکنید درجه درمانی داشته باشد و از محصولات معطر اوکالیپتوس نباشد. روغن عصاره ای واقعی اوکالیپتوس عناصر التیام بخشی دارد که متفاوت از عطر و اسانس تنهای آن است. همه محصولاتی که برچسب رایحه درمانی را دارند، در بردارنده روغن عصاره ای درمانی آن نیستند و فواید آن را ندارند.

بخور سرد روغن اوکالیپتوس

روغن عصاره ای اوکالیپتوس را به دستگاه بخور سرد اضافه کنید تا رایحه قدرتمند آن در طول شب کودک شما را آرام کند. اگر نوزادتان مشکل تنفسی دارد، دکتر ویلیام سیرز توصیه میکند تختخواب کودک کنار مادر باشد تا به راحتی بتوان وضعیت تنفسی او در طول شب را نظارت کرده و از خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد جلوگیری کرد. اگر به نظر میرسد تنفس کودکتان در هنگام استفاده از اوکالیپتوس بدتر میشود، ممکن است به آن آلرژی داشته باشند بنابراین روغن عصاره ای فرار دیگری را باید جایگزین اوکالیپتوس کنید.

افشانه انسانی

مقدار کمی روغن زیتون را با روغن عصاره اوکالیپتوس ترکیب کنید و روی ناحیه سینه خود بمالید تا هنگامی که نوزاد را در آغوش میگیرید، از رایحه آن بهره ببرد. آغوشی کودک نیز راه خوبی برای مراقبت از نوزاد بیمار است. وقتی کودک را در آغوشی میگذارید و با خود همراه میکنید، دم و بازدم او ارتباط نزدیکی با روغن عصاره اوکالیپتوسی که به سینه خود مالیده اید دارد. اگر به کودک شیر میدهید، مراقب باشید روغن اوکالیپتوس را به ناحیه نوک سینه نمالید.

منبع

"RTL"> 173395 -eucalyptus-oil-steam-for-infants /

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.