فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

 

درخت پالم گزینه بسیار خوبی برای افزودن نمای استوایی به باغچه است اما باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. نمیتوان یک نسخه برای همه انواع پالم نوشت چرا که انواع مختلف پالم نیازهای متفاوتی برای رشد دارند. در ابتدا باید مشخص کنید پالم خود را در کجا میخواهید قرار دهید. سپس با کمک این نکات، متوجه میشوید چه نوع پالمی برای این محل مناسب تر است.


 

نور

 از نظر نور، پالم مشکل پسند است. باید ترجیحات پالم خود را بشناسید. اگر نوعی درخت پالم نور مستقیم خورشید را ترجیح میدهد ولی شما آن را در سایه بکارید، حاصل کار گیاه ضعیفی است که تنه قطور و برگهای نخلی صافی دارد که به سمت خورشید کشیده شده اند و در صورتی که پالم شما عاشق سایه باشد و آن را در نور مستقیم خورشید بکارید، برگهای آن سوخته و قهوه ای میشوند و در نهایت میمیرند.

دما

 انواع پالمها از نواحی مختلف آب و هوایی آمده اند. برخی از گونه های آن بومی مناطق گرمسیری می باشند که دمای آن در طول روز به 35 درجه سانتیگراد میرسد در حالی که دمای حداقل آن به ندرت در شبها پایینتر از 25 درجه سانتیگراد میشود. برخی پالمها ممکن است گهگاهی برف ببینند در حالی که برخی دیگر دماهای متجاوز از 38 درجه سانتیگراد را تحمل میکنند. باید بدانید پالم شما چه دمایی را میتواند تحمل کند. برخی از پالمها رنج گسترده ای از دما را تحمل میکنند و برخی دیگر چنین نیستند.

خاک

 خاک به اندازه نور برای سلامتی درخت پالم اهمیت دارد. بسیاری از گونه های پالم هم در خاک اسیدی و هم قلیایی خوب رشد میکنند و برخی دیگر نسبت به خاکشان حساس هستند. یک توصیه کلی برای پالم وجود دارد: مطمئن شوید که خاک خوب زهکشی شده است.

رطوبت

 رطوبت برای همه گیاهان از جمله پالم حیاتی است. برخی انواع پالم یک بار در هفته آب میخواهند (پالمهای نواحی بیابانی ممکن است به کمتر از این نیاز داشته باشند) اما برخی انواع دیگر پنج مرتبه در هفته به آب نیاز دارند. اگر مجموعه ترکیبی از پالمها را دارید، آنها را بر اساس نیازهایشان دسته بندی کنید وگرنه ممکن است یکی به خوبی رشد کند و دیگری ضعیف شود.

کاشت

 وقتی محل مناسب پالم را مشخص کردید، قدم بعدی اطمینان از کاشت موفق آن است. در نواحی سردتر، در بهار که خطر سرمازدگی از سر گذشته است، زمان مناسبی برای کاشت است. از کاشت گیاه در فصول خشک پرهیز کنید. پالمهای جوان بیشتر مستعد آسیب در مقابل تغییرات آب و هوایی هستند. وقتی آماده کاشت پالم شدید، گودالی به عرض حداقل دو برابر قطر توپ ریشه درخت حفر کنید و عمق آن را از اندازه توپ ریشه عمیقتر نکنید. هنگامی که توپ ریشه را از ظرف خود در می آورید، مراقب باشید. شاید بهتر باشد ظرف آن را ببرید تا ریشه آسیب نبیند. وقتی پالم را از ظرف خود خارج کردید، سطح خاک گودال را طوری تنظیم کنید که ته تنه پالم با سطح خاک حیاط تراز باشد، سپس گودال را با خاک شل پر کنید تا رشد ریشه تقویت شود.

منبع

"RTL">/

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.