فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

میوه‌های همچون سیب، انار، انگور، زیتون، خرما، انجیر خواص زیادی دارند که این میوه ها علاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند
سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ میوه‌های بهشتی همچون سیب، انار،‌ انجیر،‌ خرما،‌ زیتون،‌ انگور خواص زیادی دارند که از بین آنها سیب پر خاصیت‌تر است. 
وی افزود: سیب میوه‌ای خوشبو،‌ خوش‌طعم است که 30 گونه دارد و پوست سیب معده را پاکیزه می‌کند.

این متخصص تغذیه گفت: قند سیب قرمز از سیب سبز بیشتر است اما از همه میوه‌ها پر خاصیت‌تر است.

وی ادامه داد:‌ سیب سبز برای درمان بیماری نقرض مفید است و جلوی خون دماغ را می‌گیرد و تب را برطرف می‌کند و آب سیب معده کودک را شستشو می‌دهد، ضد عفونی کننده است،‌ کسانی که صبح ناشتا سیب می‌خورند جلوی اسهال را می‌گیرد، برای گرفتگی صدا و چاقی خوب است، همچنین برای کیسه صفرا و بیماری‌های دیابت موثر هست و فسفر خوبی دارد. 

صفوی گفت: انار سرشار از ویتامین است و پوست و ریشه آن جلوی خونریزی را می‌گیرد، پتانسیم ضد سرما خوردگی دارد،‌ بوی دهان را از بین می‌برد،‌ تقویت کننده کبد است و برای کبد خونسازی می‌کند، ‌برای درمان سرطان و فشار خون موثر است. 

وی در ادامه افزود: انجیر برای تصفیه خون و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی خوب است و انگور میوه بهشتی است که شامل ویتامین‌های A،B،C می‌باشد،‌همچنین دارای مقداری منزیم، کلسیم،‌ آهن، فسفر،‌ پتاسیم و آلبومین است.
مرجع خبر : شهر خبر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.