فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

thth

شفقنا زندگی- کمتر کسی تصویر ملوان زبل با آن قوطی اسفناج معجزه آسایش را فراموش می کند، برای ما کودکان دیروز اسفناج همیشگی ملوان در حکم ناجی پر قدرتی به حساب می آمد. اما این گیاهی که در ذهن کودکانه ما می توانست عامل حل مشکلات بشود امروز هیچ جای خاصی در سبد غذایی ما ندارد. گیاهی ارزشمند که یکی از مزایای آن کمک به حفظ تناسب اندام است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، احتمالاً برای اغلب ما دور از ذهن است که یک گیاه بتواند اشتهای ما را کاهش دهد. اما اسفناج با آن برگ های پهن سبز رنگ نه تنها میل ما به غذا را کم می کند بلکه از گرسنه شدن ما هم جلوگیری می کند. در واقع، اسفناج حاوی مقدار قابل توجهی ریز کیسه است و همین موضوع باعث می شود هم زمان با مصرف اسفناج هورمون هایی در بدن ترشح شوند که هضم چربی ها را کُند می کنند.

نه تنها خود اسفناج بلکه عصاره آن هم می تواند چنین تأثیری داشته باشد. بنابراین، اگر شما اسفناج هنگام شام مصرف کنید تا مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد. علاوه بر این، به شما کمک می شود تا ضمن سیر ماندن از یک وعده غذایی سنگین چشم پوشی کنید و این ترتیب بتواند وزن خود را کاهش دهید. نکته جالب توجه در مورد اسفناج، کاهش میل انسان به مصرف نمک است. تأثیری که از وجود همین ریز کیسه ها نشأت می گیرد. به همین دلیل، پزشکان افراد دارای فشار خون بالا را به مصرف اسفناج ترغیب می کنند. پس اسفناج بخورید تا بدنی سالم، پر قدرت و اندامی متناسب داشته باشید.

منبع scienceworldreport


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.