فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

 خبرگزاري آريا-نزديک به 90 درصد کودهاي شيميايي را نيترات تشکيل داده و عامل بروز سرطان‌هاي معده و مري است. متأسفانه سرطان معده در بيشتر کشورهاي دنيا ازجمله در کشورهاي آمريکايي، اروپايي، آفريقايي و حتي آسيايي در رده سوم و يا چهارم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، براي همين به‌کارگيري اين نوع کودهاي ازت بايد محدود شود و يا ممنوع اعلام گردد. کودهاي شيميايي با هر ترکيبي و به هر نامي شامل کودهاي ازت، اوره و فسفره عرضه شوند، داراي باقي‌مانده نيترات به‌عنوان عامل سرطان‌زا هستند.
به‌طورکلي نيترات در سطح و عمق کم زمين بيشتر تغليظ و به همين خاطر در انواع ميوه‌جات و سبزي‌هاي بوته‌اي، درختچه‌هاي با ارتفاع کم و فرآورده‌هايي مثل پياز، سيب‌زميني و هويج که در دل زمين بيشتر رشد مي‌کنند، بيشتر تجمع مي‌يابد.
کود شيميائي اوره نيز از ارزان‌ترين انواع کود است که به‌وفور مصرف‌شده و پس از استفاده در محصولاتي مانند پياز و سيب‌زميني به نيتريت تبديل مي‌شود. گياهان غده‌اي مانند سيب‌زميني، بيشتر کودهاي اوره- فسفره جذب مي‌کنند و دليل تيره و سياه شدن سيب‌زميني پس از برش خوردن و در معرض هوا قرار گرفتن نيز وجود نيترات است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.