فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-متخصص طب سنتي گفت: مصرف برخي سبزي‌ها و ميوه‌ها مثل گشنيز و چغندر، انار، هندوانه و آب آلبالو براي پيشگيري از جوش صورت موثر است و در مقابل مصرف فست فودها، نوشابه، چاي و نمک زياد به بروز آن کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،  افراسيابي گفت: براي رفع جوش صورت مي‌توان رژيم غذايي را اصلاح کرد به طوري که پرخوري يکي از دلايل بروز جوش صورت است.همچنين مصرف بالاي گوشت قرمز و شيريني نيز به بروز آن کمک مي کند.
وي ادامه داد: بنابراين مصرف گشنيز به دليل داشتن طبع سرد و خشک توصيه مي شود چون خاصيت ضد التهابي دارد.همچنين سبزيجاتي مثل شنبليله، تره، جعفري و چغندر و اسفناج توصيه مي شود.
اين متخصص طب سنتي گفت: مصرف خاکشير نيز به صورت روزانه به کاهش التهاب پوست و رفع جوش کمک مي‌کند چون باعث رفع يبوست مي‌شود.
افراسيابي افزود: بخور برخي گياهان نيز به رفع جوش کمک مي‌کند به عنوان مثال مصرف خوراکي و بخور گياه شاه‌تره از بروز جوش صورت پيگشيري مي‌کند يا بخور گياه بابونه به رفع جوش سرسياه کمک مي‌کند.
وي تصريح کرد: بخور گياهان دارويي آويشن، اسطوخودوس، رازيانه، رزماري، نعناع کوهي، بومادران و گزنه نيز براي شادابي و جواني پوست موثر است چون آبرساني پوست را بهتر مي کند.
اين متخصص طب سنتي گفت: مصرف سبزيجات و برخي ميوه‌ها مثل انار،هندوانه و آب آلبالو براي پيشگيري از جوش صورت موثر است و در مقابل مصرف فست فودها،نوشابه، چاي و نمک زياد به بروز آن کمک مي‌کند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.