فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

چهاردهمین جشنواره گلاب و گل با عنوان رایحه محمدی عصر امروز در فرهنگسرای اشراق افتتاح شد. 
در حاشیه برپایی این جشنواره دبیر چهاردهمین جشنواره گلاب و گل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این جشنواره دارای بخش‌های متنوعی است که یکی از بخش‌های مهم آن بخش گلابگیری است. 
آقای غلامی افزود: در بخش گلابگیری با دعوت از گلابگیران مطرح و متبحر این حوزه که عمدتاً دارای باغ‌های گل هستند مراسم سنتی گلابگیری در معرض دید مردم انجام می‌شود. 
وی گفت: بخش دیگر این جشنواره بخش فرهنگی و هنری است که در آن، گروه‌های موسیقی آیینی استان ها برنامه هایی اجرا می کنند.
غلامی افزود: در بخش دیگر این جشنواره غرفه هایی برای کودکان با برنامه های شاد و متنوع در نظر گرفته شده است. 
وی گفت: در این جشنواره برای گسترش فرهنگ استفاده از گل‌ها در میان مردم با توجه به زندگی آپارتمانی نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه با حضور فعالان در این عرصه برپا شده است. 
دبیر چهاردهمین جشنواره گلاب و گل افزود: از دیگر بخش‌های این جشنواره بخش سوغات و صنایع دستی استان‌هاست و این امکان برای شهروندان فراهم شده است که از این سوغات ، شیرینی‌ها و صنایع دستی بهره ببرند. 
غلامی اضافه کرد: در این جشنواره برای آشنایی مردم با شیوه نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی در این زمینه شده است.
رئیس فرهنگسرای اشراق نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه سنت ها و آیین های مختلف و نیکویی در اقصا نقاط کشور وجود دارد و شهروندان تهرانی دسترسی به بعضی از این برنامه ها و سنت های خوب ندارند، برای ترویج این سنن زیبا همه ساله در فرهنگسرای اشراق جشنواره های متعددی برگزار می شود. 
آقای علیرضا زندوکیلی افزود: یکی از این جشنواره ها که در فصل بهار اجرا می شود جشنواره گلاب و گل است که امروز شاهد افتتاح چهاردهمین دوره آن هستیم. 
وی گفت: ما در راستای تعالی سبک زندگی و ترویج آیین و سنن نیکوی اسلامی و ایرانی تلاش می کنیم و این جشنواره هم یکی از این برنامه هاست. 
زند وکیلی افزود: شهروندان می توانند با حضور در این جشنواره از نزدیک با مراسم سنتی گلابگیری آشنا شوند و از برنامه های حاشیه ای هم که تحت عنوان این جشنواره اجرا می شود استفاده کنند. 
جشنواره گلاب و گل از امروز تا 28 خرداد همه روزه از ساعت 10 تا 21 آماده بازدید علاقه‌‌مندان است. 
این جشنواره در فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره در حال برگزاری است. 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.