فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش خبرگزاري موج، هديه خدادادي، مسوول کلينيک گل و گياه منطقه 3، گفت: معرفي گونه هاي سازگار به کم آبي جهت استفاده در فضاي سبز، زيست فناوري و راهکارهاي نوين ايجاد گونه هاي مقاوم به کم آبي از جمله هدف هاي اين همايش است.
وي افزود: ارتقاي فرهنگ عمومي و مشارکت شهروندان در صيانت از فضاي سبز و بهينه سازي مصرف آب در فضاي سبز شهري و شهروندي از ديگر هدف هاي اين همايش است.
خدادادي خاطرنشان کرد: ايجاد فضاي سبز جديد و افزايش پتانسيل شهري و حفاظت از تنوع بيولوژيکي و صيانت از نظام اکولوژيکي وظيفه اصلي کارگزاران فضاي سبز است.
مسوول کلينيک گل و گياه ابراز کرد: آب بازيافتي يا فاضلاب خانگي، به آب هاي ضايعاتي حاصل از فعاليت هاي معمول روزانه نظير شست و شوي ظروف است که مي توانند براي اموري مثل آبياري فضاهاي سبز و ساختمان هاي نيازمند رطوبت زياد همچون گلخانه ها به مصرف مجدد برسند.
در ادامه علي ولي زاده، رئيس فضاي سبز شهرداري منطقه 3، گفت: با توجه به مشکل کم آبي و کاهش بارندگي هاي فصلي، وضعيت اقليمي کشور به سمت کويري شدن پيش مي رود.
وي ادامه داد: در طول يکسال گذشته براي مديريت بهتر ذخيره و برداشت آب هاي جاري که به دو صورت قطره اي و تحت فشار هستند 9 مخزن ذخيره آب با حجم 12 هزار متر مکعب در سطح فضاي سبز منطقه احداث شده است. 
رئيس فضاي سبز شهرداري منطقه 3 خاطرنشان کرد: معرفي گونه هاي سازگار گياهي در زمان کم آبي و راهکارهاي نوين استفاده از آنها با توجه به شرايط اقليمي شهري و ارتقاي فرهنگ عمومي نگهداري از فضاي سبز بايد مورد توجه قرار گيرد.
ولي زاده ابراز کرد: همچنين کاشت درختان در خانه هاي مسکوني شهروندان با توجه به صرفه جويي در زمان و افزايش سرانه فضاي سبز منطقه و تلطيف هوا انجام شد.
بهينه سازي مصرف آب در فضاي سبز شهري و خانگي، بررسي راهکارهاي جديد براي کاشت و توسعه گياهان در نواحي خشک و نيمه خشک، کنترل آبياري فضاي سبز شهري و فضاي سبز منازل شهر تهران و راهکارهاي نوين زيست فناوري مقاله هايي ارائه شده در اين همايش بودند. 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.