فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه عدم هماهنگی بین ارگان‌ها کمربند سبز اصفهان را دچار مشکل کرده است، گفت: کمربند سبز اصفهان به صورت مصوب تعیین نشده است.



داریوش فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با کمربند سبز شهرها اظهار کرد: محدوده کمربند سبز شهرها، در خارج از حریم شهر ایجاد می‌شود و در ایران مشخص‌کردن محدوده کمربند سبز به عهده سازمان محیط زیست و منابع طبیعی است، زیرا کمربند سبز در اراضی ایجاد می‌شود که خارج از اختیارات شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: مجموعه فضای سبز احداثی در اطراف شهرها، سبب مشخص‌شدن محدوده شهر و کاهش آلاینده‌ها مانع از گسترش بی‌رویه شهرها می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد کمربند سبز اصفهان تصریح کرد: هنوز کمربند سبز اصفهان به صورت مصوب و مشخص تعیین نشده و در سال‌های گذشته شهرداری اصفهان با توجه به هماهنگی‌های منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست، تعدادی از اراضی شرق اصفهان را جهت احداث کمربند سبز تملک کرده، اما در حال حاضر به دلیل عدم هماهنگی بین ارگان‌های ذی‌ربط تکمیل آن کمربند با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: برخی از اراضی خارج از محدوده شهر برای گسترش فضای سبز در نظر گرفته شده بودند که در سال‌های اخیر توسط برخی از ارگان‌ها تغییر کاربری داده و فروخته شدند.

فتحی در مورد مکان کمربند سبز تاکید کرد: مکان کمربند سبز باید بیرون از حریم شهر باشد و در اختیار شهرداری نیست.

وی گفت: شهرداری مصمم است با هماهنگی با پادگان‌ها بتواند فضاهای سبزی ایجاد کند که تأثیر اکولوژیک کمربند سبز را بر روی شهر داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ارتباط با مساحت کمربند سبز اصفهان اضافه کرد: کمربند سبز حدود یک هزار و 750 هکتار اراضی دارد که شهرداری اصفهان جهت توسعه فضای سبز احداث کرده است.

وی در مورد مزایای کمربند سبز تصریح کرد: کمربند سبز سبب کاهش ورود آلودگی‌ها، از جمله گرد و غبار شرق اصفهان ( کویر مرکزی اصفهان) و آلودگی‌های صنعتی غرب و شمال غرب به اصفهان می‌شود.

فتحی در پایان در مورد پهنای کمربند سبز اظهار کرد: برای پهنای کمربند سبز استانداردی وجود ندارد، اما کمربند سبز در دنیا باید حداقل پهنایی در حدود یک هزار تا 2 هزار متر داشته باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.