فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

يك شركت آمريكايي از ورود كت‌هاي چرم پرورش يافته در آزمايشگاه به بازار در پنج سال آينده خبر داده كه گياهخواران مي‌توانند با طيب خاطر از آنها استفاده كنند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شركت «Modern Meadow» كه همچنين در حال توليد گوشت در آزمايشگاه بوده،‌ اظهار كرده اولين محصول آن مي‌تواند صنعت پوشاك را كاملا متحول كند.

در اين فناوري، سلولها از يك نمونه از گاو ذخيره شده و ميليونها سلول استخراجي در يك راكتور زيستي يا ديگر دستگاههاي رشد قرار مي‌گيرند.

در اين زمان سلولها در لايه‌هايي براي تركيب يكديگر و سپس در يك راكتور زيستي براي رسيدن به حالت بالغ قرار مي‌گيرند.

پس از گذشته چند هفته اين سلولها ديگر تغذيه نمي‌شوند. در آخر كار، بافت پوست كنده شده و بافتهاي عضله و چربي براي مواد غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اين شركت از دلايل اصلي خود براي توليد اين كت چرم آزمايشگاهي، ساختار ساده‌تر پوست نسبت به گوشت است كه توليد آنرا راحت‌تر مي‌كند.

بخشي از تصميم براي توليد چرم آزمايشگاهي به دليل جنجالهاي كمتر عمومي براي استفاده از چرم بدون كشتن حيوانات است.

اما به گفته سازندگان، اكنون بزرگترين مشكل پيش روي آنها توليد انبوه سلولهاي مورد نياز براي گوشت و چرم است.

شركت Modern Meadow اميدوار است كه اين پروژه كه اخيرا يك كمك هزينه 220 هزار دلاري از پيتر تيل، ميليادر جوان كارآفرين آمريكايي دريافت كرده بتواند نگراني‌هاي محيطي را در مورد توليد گوشت كاهش دهد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.