فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- منتول موجود در نعناع به تسکين عضلات تنفسي کمک مي‌کند که اين امر مشکلات نفس کشيدن را از بين مي‌برد.

چه براي از بين بردن خاک و ريزگردهاي مضر موجود در محيط از محصولات پاک کننده استفاده کنيد يا صرفاً در معرض مواد سمي و قارچ‌هايي که روزانه با آن‌ها روبرو هستيم قرار بگيريد يک مسئله غيرقابل انکار است که اين مواد بالاخره راهي به سيستم تنفسي شما باز مي‌کنند. افزون بر اين براي بسياري از افرادي که از مشکلات تنفسي مانند آسم يا بيماري مزمن انسداد ريه رنج مي‌برند مواجه با مواد مذکور عوارض بسيار ناخوشايندي خواهد داشت؛ اما بسياري از اين مشکلات با مصرف مواد گياهي به پاک شدن شش‌ها و تنفس آسان‌تر کمک خواهد کرد که در ادامه به برخي از اين گياهان اشاره شده است:

 

ارگانوارگانو

 

 

ارگانو
کارواکرول و رزمارينيک اسيد از ترکيبات موجود در اورگانو است که به منظور کاهش حساسيت و کمک به جريان هوا در راه‌هاي وابسته به بيني مفيد است.

اين گياه، ضد احتقاني طبيعي است که به عنوان افزودني طعم دهنده به غذا نيز استفاده مي‌شود.

 

نعنانعنا

 

 

نعناع و روغن نعناع
منتول موجود در نعناع به تسکين عضلات تنفسي کمک مي‌کند که اين امر مشکلات نفس کشيدن را از بين مي‌برد.

اين گياه همچنين به عنوان ضد حساسيت عمل کرده و براي از خشکي درآوردن و احتقان مناسب است.

 

 

 

چاي گل ماهور براي برطرف کردن ناراحتي هاي ريوي و آسم مورد استفاده قرار مي‌گيرد

پالموناريا
اين گياه بوته‌اي که بومي اروپا و آسياي غربي است داراي خواص آنتي‌اکسيداني قوي است. اسيدهاي موجود در آن تأثير فوق العاده‌اي در حفاظت از شش و کمک به کارکرد صحيح سينه دارند. اين گياه همچنين از خاصيت خلط آوري نيز برخوردار است.

 

اکاليپتوساکاليپتوس

 

 

اکاليپتوس
فوايد اين گياه از سال‌هاي دور در فرهنگ‌هاي مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. اين محبوبيت به دليل توانايي اکاليپتوس در کاهش ناراحتي ناي، باز کردن راه‌هاي سينوس و از بين بردن احتقان است. تمامي اين ويژگي‌هاي به دليل وجود سنئول، ترکيب شيميايي کليدي در اکاليپتوس است که اين گياه را براي تنفس راحت سودمند ساخته است.

 

 

گل ماهور
براي برطرف کردن مشکلات ريوي، ريشه اين گياه را بسوزانيد و دود آن را استنشاق کنيد. چاي گل ماهوربراي برطرف کردن ناراحتي هاي ريوي و آسم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

زوفازوفا

 

گياه زوفا  
برگ‌هاي زوفا داراي طعمي تند و مطبوع مي‌باشد. ماده‌ي شيميايي‌اي که در آن وجود دارد به نام هيسوپين معروف است. در زوفا همچنين درصدي اسانس وجود دارد زوفا سرفه و ناراحتي‌هاي ريوي را برطرف مي‌کند و نرم‌کننده سينه و خلط آور است.

مقدار 50 گرم برگ و شاخه‌هاي گلدار زوفا را در يک ليتر آب جوش ريخته و به مدت 15 دقيقه دم کنيد. مقدار مصرف اين دم کرده يک فنجان سه بار در روز است .
نوشيدن زوفاي جوشيده با عسل و گياه سداب به کساني که به سرفه هاي شديد، تنگي نفس و کساني که نفسشان با خس خس همراه است کمک مي‌کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.