فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

ساعت24- یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه غنچه و گل بابونه کپه قرمز خاصیت ضد تورم دارد و برای ناراحتی‌های روده‌ای مفید است گفت: گل‌های گیاه اشتهاآور بوده و از جوشانده گل برای شستشوی زخم و التیام آن استفاده می‌شود.
بابونه کپه قرمز، مفید برای ناراحتی‌های روده‌ایبابونه کپه قرمز، مفید برای ناراحتی‌های روده‌ای
 
«محسن پویان» گفت: بابونه کپه قرمز گیاهی یکساله و متعلق به خانواده مرکبان یا کاسنی است که ارتفاع آن ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر، برگ‌ها دمبرگ‌دار با پهنکی شانه‌ای بخش مشاهده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گل‌ها بارور زبانکی سفید دارند، لب‌های جام گل سه شاخه‌ای تخم مرغی است، افزود: درگلها مواد کاروتن، گز انتوفیل، آزولن و اسانس وجود دارد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، ادامه داد: دانه آن دارای روغنی تلخ است که خاصیت مسهلی دارد. دم کرده گل‌های گیاه اشتهاآور بوده و از جوشانده گل برای شستشوی زخم و التیام آن استفاده می‌شود.

پویان تصریح کرد: غنچه و گل خاصیت ضد تورم دارد و برای ناراحتی‌های روده‌ای مفید است.

وی خاطرنشان کرد: پراکندگی آن از قاین تا فردوس و بیرجند و ارتفاعات غربی نهبندان است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.