فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ساعت24- یک متخصص داروسازی سنتی اظهارکرد: گیاه‌ پاغازه دارای اثرات ‌درمانی مناسبی در درمان التهاب ‌روده و زخم‌معده است.
زخم‌معده را با "پاغازه" درمان کنیدزخم‌معده را با "پاغازه" درمان کنید
 
دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه پاغازه با نام علمی Falcaria vulgaris گیاهی از خانواده چتریان است، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده عصاره این گیاه التیام‌ دهنده زخم ‌پوستی بوده و همچنین اثرات‌ محافظتی آن از مخاط ‌معده در برابر مواد شیمیایی ایجاد کننده زخم‌های‌ گوارشی به اثبات رسیده است.

فرزایی تصریح کرد: مطالعات انجام ‌شده همچنین اثرات تقویت ‌کننده قلب و گشاد کننده عروق ‌قلب را نیز از عصاره این‌ گیاه تایید کرده‌اند.

این متخصص داروسازی سنتی با بیان اینکه گیاه "پاغازه" یا "غازیاقی" به صورت سنتی و محلی دارای خواص دارویی بسیاری است، گفت: این گیاه تقویت‌ کننده مناسب معده و روده است.

وی تصریح کرد: بر اساس متون ‌سنتی این ‌‎گیاه به صورت موضعی در دردها و التهابات مفاصل و نیز زخم‌های ‌پوستی نیز اثرات‌ درمانی قابل ‌توجهی دارد.

فرزایی اظهار کرد: در حال‌ حاضر به صورت محلی جوشانده این گیاه به صورت ‌خوراکی به منظور درمان التهاب ‌روده و زخم‌معده و نیز التهابات‌ گوارشی و کولیت ‌روده مصرف می‌شود.

این متخصص داروسازی‌سنتی خاطرنشان کرد: به صورت محلی در غرب ایران به ویژه استان‌ کرمانشاه از این‌گیاه غذاهای مختلفی تهیه شده و همچنین از این‌ گیاه به عنوان یک سبزی ‌خوارکی محلی نیز استفاده می‌شود.

فرزایی در خصوص استفاده از گیاه "پاغازه" در مادران‌ باردار هشدار داد و افزود: براساس متو‌ن ‌سنتی این‌گیاه در دوره‌ بارداری منع ‌مصرف دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.