فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

دانشمندان می گویند اسیدی شدن آب اقیانوس ها به دلیل افزایش میزان دی اکسید کربن پس از فوران های شدید آتشفشانی، عامل انقراض بیشترین تعداد گونه های جانوری و گیاهی در دویست و پنجاه و دو میلیون سال پیش بوده است.
به گفته دانشمندان، بیش از نود درصد از گونه های جانوری در دریاها و بیش از دو سوم گونه های جانوری در خشکی در آن زمان از بین رفتند.
پژوهشگران بر این باورند پس از وقوع فوران های آتشفشانی بیشمار در زمین و افزایش میزان دی اکسید کربن در اتمسفر، آب اقیانوس ها و دریاها با جذب این ماده، به شدت اسیدی شد و این مسئله عواقب فاجعه باری بر حیات گونه های جانوری و گیاهی در کره زمین داشت.
متیو کلارکسون از پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ می گوید «دانشمندان از مدتها قبل فرضیه اسیدی شدن آب اقیانوس ها و انقراض نسل تعداد زیادی از گونه های جانوری و گیاهی را مطرح کرده بودند ولی تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات این فرضیه در دست نداشتند؛ این را نباید از نظر دور داشت که امروزه با توجه به اینکه می توانیم افزایش اسیدیته آب اقیانوس ها در اثر انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های بشری را پیش بینی کنیم، نتایج تحقیقات اخیر در مورد علل انقراض نسل گونه های جانوری و گیاهی در میلیون ها سال قبل، می تواند دورنمای نگران کننده ای را برای ما ترسیم کند.»
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.