فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

سلامانه :  خوردن آجیل و تنقلات به خصوص برای کودکان توصیه نمی‌ شود.

پروین میر میران، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این تعریف که میوه را جایگزین تنقلات کنیم تعبیر صحیحی ندارد، اگر هرم راهنمای غذا را ترسیم کنیم،که در نوک آن غذاهای غیر ضروری جای دارد که مغذی نمی‌باشد.

وی ادامه داد:خوردن شیرینی و آجیل به خصوص برای کودکان توصیه نمی‌شود چرا که امکان عادت کردن کودک بدان به دلیل افزودنی به شیرینی‌جات و تنقلات وجود دارد و این عمل بسیار مضرر می‌باشد.

میر میران بیان کرد: در ایران استفاده ازشیرینی‌جات در مان وعده متاسفانه تا حدودی مرسوم شده است.

به منظور عمل فرآوریکه به روی آرد و روغن انجام می‌شود و به دلیل نوع روغن پالم و جامد که استفاده می‌شود در برابر حرارت قرار می‌گیرد بسیار مضرر می‌باشد و این عمل در پروسه‌ی قلب و عروق تاثیر سریع دارد.

وی اظهار کرد: استفاده نکردن از شیرینی‌جاتو آجیل شور شرایط سنی خواصی ندارد چرا که سیری کاذب در افراد به همراه دارد.

میر میران گفت:اگر برای میهمان کندن میوه سخت می‌باشد می‌توانن از انواع میوه‌ها را کنده در دیس گذاشته و به رویش نایلون بکشیم تا خوردن آن آسان‌تر شود و هضمش راحت‌تر شود.
این متخصص تغذیه بیان کرد: فراموش نشود استفاده از آبنبات شیرینی به دلیل رنگ‌های ناسالمی که استفادهمی‌شود برای افراد به ویژه کودکان منع می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از آجیل خام به دلیل املاح،ویتامین E، روی، روغن و پروتئین موجود در آن که از خاصیت بالایی برخوردار است سفارش می‌شود.

میر میران خاطر نشان کرد:استفاده از موز تا حدی بیش از آن مضرر می‌باشد به علت پتاسیم بالا و سیب، گری فروت، به خصوص انار به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد توصیه می‌شود.

حتی در خارج نیز برای سهل شدن خوردن میوه‌جات انواع میوه‌ها را پوست کنده در ظرفی مخلوط  می‌کنند و همچون در پیاله‌های کوچک ریخته میل می‌کند ما نیز می‌توانیم از این الگوی صحیح نمونه برداری کنیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.