فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گاز٬ وجود هوا در دستگاه گوارش است. دستگاه گوارش وظیفه هضم غذا را برعهده دارد. گاز در آغاز از دی‌اکسید کربن٬ اکسیژن٬ نیتروژن٬ هیدروژن و برخی مواقع متان تشکیل شده است.

گاز، وجود هوا در دستگاه گوارش است. دستگاه گوارش وظیفه هضم غذا را برعهده دارد. گاز در آغاز از دی‌اکسید کربن، اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن و برخی مواقع متان تشکیل شده است.
باد شکم (گاز) که از معده عبور می‌کند، می‌تواند شامل مقدار کمی از گازهایی باشد که حاوی سولفور است و تولید بو می‌کند. هرکسی این گاز را از طریق آروغ زدن یا باد شکم (گوزیدن) خارج می‌کند، اما اغلب مردم آن را نگه می‌دارند. دکتر مایکل مورانی، متخصص درمان خانگی چند درمان برای این مشکل پیشنهاد کرده است.

دانه رازیانه

دانه رازیانه قدرت هضم‌کنندگی بالایی دارد. می‌توانید با حدود ۱۰ دقیقه خیساندن آن در یک لیوان آب جوش از آن یک مخمر به دست بیاورید. هم‌چنین می‌توانید پودر آن را روی سبزیجات در حین پختن بریزید.
درمان خانگی گاز شکم با لیمو
با نصف قاشق جوش‌شیرین در آب آن را هم بزنید. از آب یخ استفاده نکنید چون به تولید گاز می‌انجامد. این محلول را بعد از غذا مصرف کنید.


زنیان
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» مصرف دانه‌های زنیان یکی از راه‌هاس درمانی سوء هاضمه است، و علتش خواص ضداسیدی آن است. در واقع زنیان باعث تحریک اشتها و افزایش هاضمه می‌شود. دانه‌های آن را در عصاره لیمو خیس دهید و در جای تاریک، خشک کنید. هر شب به اندازه یک قاشق آن را با آب مخلوط کرده و بخورید.
هاریتاکی (هاراد)
آن را حسابی بشویید و در داخل یک بطری بدون منفد نگه دارید. بعد از غذا یک تکه از آن را بمکید. برای از بین بردن گاز و نیز رفع یبوست بسیار مفید است.
درمان با میخک
میخک از بین برنده‌ی گاز و افزایش دهنده‌ی اشتها‌ست. حدود ۲ تا ۳ میخک را می‌توانید به برنج در حال پخت اضافه کنید. یا ۲ تا ۳ تا از آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب مخلوط کرده و بعد بخورید.


خاجور (خرما)
منشأ ویتامین B و C همراه با قند، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آنزیم و مواد معدنی است. هر شب ۶ تا ۸ خرما را در آب بگذارید تا خیس بخورد. بعد فردا صبح آنها را در میکسر انداخته و معجون به دست آمده را بخورید.


درمان خانگی باد شکم با شیرکره
این محلول به هاضمه و رفع اختلالات معده کمک می‌کند. یک‌چهارم قاشق پودر زیره‌ی سبز را با فلفل سیاه و نمک سندها در یک لیوان شیرکره قاطی کرده و ۲ تا ۳ بار در روز بخورید.

منبع:  الو دکتر

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.