فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

قدس آنلاین:شهردار بجنورد گفت: برای توسعه فضای سبز و تولید گل در بجنورد به شکل پایدار برنامه ریزی می کنیم که این شهر تا 2 سال آینده به مرکز تولید گل و گیاه در شمال شرق کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد،روح الله براتیان افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز در بجنورد برای هر نفر 11متر مربع است و  تلاش  خواهیم کرد که این سرانه افزایش یابد.

وی بیان داشت:  نهالستان شهرداری واقع در جاده گلستان 90هکتار متر مربع وسعت دارد که تنها  در  20 هکتار آن گل و نهال تولید می شود.

براتیان اظهار داشت: وجود 90 هکتار زمین، منابع آب کافی و هوای مساعد بجنورد  توانمندی بسیار خوبی است تا بتوان  بجنورد را به عنوان مرکز تولید گل در شمال شرق کشور معرفی کرد.

وی بیان داشت: در سال گذشته شهرداری برای شب عید 20هزار گل شب بو به اعتبار  600میلیون ریال خریداری کرد اما امسال موفق شدیم به میزان 5 برابر خرید  سال گذشته ، تولید گل داشته باشیم  و هم اکنون درنهالستان شهرداری ،  صد هزار گل شب بو تولید شده است .

شهردار افزود: شهرداری در حال حاضر یک میلیون نهال چنار و توت زینتی به استان های تبریز و تهران صادر کرده است.

وی یادآور شد: گل های بنفشه،همیشه بهار،مینا چمنی،کلم زینتی،اطلسی،رعنا زیبا، جعفری ،شاپسندو مریم گلی در نهالستان شهرداری تولید می شود .

براتیان با اشاره به اینکه  نهالستان شهرداری در سال گذشته 4عدد شاسی سرد داشته هم اکنون به همت  کارکنان شهرداری این تعداد به 24 عدد طی سال جاری افرایش یافته است.

وی تاکید: به منظور افزایش ظرفیت تولید گل، درحال احداث  گلخانه ای به متراژ4هزار 800متر نیزدر فضای نهالستان هستیم 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.