فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-شهردار منطقه 20 شهر تهران از اجراي طرح آموزش و کاشت نهال هاي رايگان با مشارکت شهروندان در عرصه هاي فضاي سبز، جنگل کاري، منازل، مدارس، مساجد، بيمارستان ها، مراکز فرهنگي و... اين منطقه جنوبي خبرداد.
 به گزارش خبرگزاري آريا،منصور کتانباف از آغاز طرح نهال کاري رايگان از اول بهمن تا 15 اسفند سال جاري در منطقه 20 اشاره کرد و گفت: روزانه تيم عملياتي متشکل از کارشناسان، به منازل، مدارس، مساجد، بيمارستان ها و مراکز فرهنگي که از طريق سامانه 137 درخواست کاشت نهال خود را اعلام کرده اند، اعزام مي شوند و طرح آموزش و کاشت نهال رايگان را انجام مي دهند.
کتانباف با اشاره به اينکه مشارکت شهروندان نقطه قوت اين طرح زيست محيطي است افزود: نهال کاري با مشارکت شهروندان در عرصه هاي فضاي سبزشهري نيز با حضور روزانه دو هزار شهروند علاقه مند در حال اجراست که کاشت نهال در بيمارستان روانپزشکي رازي و عرصه هاي جنگل کاري شمال، دوتويه سفلي، کلاغاييه و... با حضور هزاران شهروند از جمله اين اقدامات است که تا پايان سال همچنان ادامه دارد.
وي توسعه فضاهاي سبز خانگي و ارتقاء آگاهي شهروندان براي حفظ و نگهداشت فضاهاي سبز شهري را از اهداف اين طرح برشمرد و اظهار داشت: طرح کاشت نهال هر ساله در آستانه روز درختکاري انجام مي شود که در سال جاري با توجه به طرح کمپين آسمان آبي و زمين پاک مديريت شهري تهران با حساسيت بيشتر و نگاه ويژه تري در حال اجراست.
کتانباف با اشاره به اينکه با اجراي اين طرح، تا روز درختکاري ، يک صد و 50 هزار نهال مثمر و غيرمثمر به اين منطقه اضافه مي شود گفت: شهروندان در اين طرح زيست محيطي، آموزش هاي مقدماتي و تخصصي به شهروندان ارائه مي شود و سپس با اهداء نهال هاي رايگان، نسبت به کاشت آن در فضاهاي معين و آماده شده اقدام مي کنند.
شهردار منطقه 20 در پايان افزود: علاوه بر اقداماتي که با مشارکت شهروندان انجام مي شود، فضاهاي سبز عمومي در بوستان ها، حاشيه اتوبان ها و معابر نيز از سوي کارشناسان فضاي سبز بهسازي و ترميم مي شود و در صورت نياز نهال هاي جديد سازگار با محيط کاشته مي شود.
شهروندان علاقه مند براي شرکت در طرح آموزش و کاشت نهال مي توانند با مرکز آموزش و مشاوره گل و گياه شهرداري منطقه 20 با شماره 33394939، سامانه 137، سراهاي محله و شهرداري نواحي هفتگانه تماس بگيرند و يا حضوري درخواست خود را اعلام کنند.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.