فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

استادیار داروهای گیاهی در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: داروهای گیاهی در کنار مزیت‎های بسیاری که دارند عوارضی را نیز ایجاد می‎کنند و مردم نباید از این نکته غافل شوند.

علیرضا یزدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، اظهارکرد: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی قسمت عمده‎ای از داروهای شیمیایی را تولید می‎کنند، به نظر می‌رسد که باید بخش اعظمی از این داروها را در کشور خود مصرف کنند، این در حالی است که برای درمان‎های اولیه خود از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند.

وی افزود: کشوری همچون آلمان درصد بالایی از درمان‎های خود را به مصرف داروهای گیاهی اختصاص داده است، همچنین در رده‌بندی، میزان واردات گیاهان دارویی چین رتبه اول را دارد، چرا که قدمت زیادی در این زمینه دارد.

این استادیار دانشگاه تصریح‌کرد: از سال 1999 گرایش زیادی به سمت فراگیری طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی مشاهده می‌شود، به طوری که سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده تا سال 2050 درصد بالایی از واردات و صادرات دارو به داروهای گیاهی مربوط خواهد شد.

یزدی‌‏نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه گیاهان دارویی در هر منطقه رویش طبیعی دارد، هر گیاه در منطقه خاصی می‌روید و مصرف خاصی دارد از طرفی چون داروهای گیاهی ارزان‌تر از داروهای شیمیایی است مردم دید مثبت‎تری به این گروه از داروها دارند، ولی نباید از عوارض، آن‌ها غافل شد، چرا که برخی گیاهان همچون آویشن در زمان بارداری و شیردهی منع مصرف دارند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.