فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

يک بررسي جديد نشان داده است که وقتي قبل از ناهار خوردن به بچه هاي مدرسه ميوه و سالاد داده ميشود مصرف اين مواد بيشتر از موقعي خواهد بود که آنها را بعد از ناهار به بچه ها بدهند.

در اين بررسي که در بعضي مدارس امريکا انجام شده مشخص گرديده است که ميزان زيادي از سالاد و ميوه هايي که بعد از ناهار به بچه مدرسه اي ها داده ميشود دست نخورده باقي ميمانند. آنها بعد از غذا خوردن زود سير ميشوند و با عجله سالن غذاخوري را ترک ميکنند تا به حياط مدرسه براي بازي بروند.

در بسياري از مدارس سالاد و ميوه بعد از ناهار به بچه ها داده ميشود ولي اين بررسي نشان داده است که وقتي اين مواد قبل از غذاي اصلي داده شوند چون بچه ها گرسنه هستند آنها را با اشتهاي بيشتري ميخورند و بدين صورت ميزان مصرف سبزي و ميوه در اين مدارس 54 درصد بيش از آنهايي بود که ميوه را بعد از غذا در اختيار بچه ها قرار داده بودند. نتايج اين مطالعه در مجله Preventive Medicine منتشر شده است.

با استفاده از اين تغيير کوچک ميتوان محتواي غذاي بچه ها را سالمتر کرد و اين کار ميتواند تاثيرات دراز مدتي در بهبود سلامت آنها داشته باشد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.