فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

خبرگزاري آريا- کارلا يکي از سبزيجات معروف آسياي جنوبي است و در آمازون، آفريقاي شرقي، جزاير واقع در درياي کارائيب و جنوب امريکا به منظور تأمين غذا و دارو کشت مي شود.

   کارلا يکي از سبزيجات معروف آسياي جنوبي است و در آمازون، آفريقاي شرقي، جزاير واقع در درياي کارائيب و جنوب امريکا به منظور تأمين غذا و دارو کشت مي شود و از خانواده کدوئيان است. گياهي يکساله و تک پايه و به ظاهر مثل خيار است با تعدادي زگيل که روي سطح ميوه آن قرار دارد با وجود اينکه طعم آن تلخ است. از کدوهاي مغزي محسوب مي شود. علاوه بر آن سبزي متنوعي است و مصارف چند بعدي دارد. گياهي است که از ريشه، ساقه، برگ، ميوه و تخم آن استفاده غذايي و دارويي عديده اي مي شود. ميوه ي کارلا از نظر تغذيه مشابه ساير کدوهاست. اما ويژگي استثنايي کارلا سرشاري آن از ويتامين ث مي باشد و نوع ديگري از آن سرشار از ويتامين آ است. ارزش دارويي کارلا براي تنظيم و کنترل ديابت و مبارزه با بيماري ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب نمايد. اخيراً بذر يکي از ارقام کارلا از هندوستان وارد ايران شده و براي مصارف دارويي کشت شده است و مي توان گفت توليد کارلا در مناطق گرمسيري ايران مثل سيستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان پذير است. ديابت در ايران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بيشتري برخوردار بوده که از مهم ترين علل اين افزايش تغيير الگوهاي زندگي و محيطي است. با توجه به تأييد منابع غني و فراوان علمي، اعجازانگيز گياه کارلا اثبات شده است و مهم ترين خاصيت آن درمان کننده ديابت است و کشور ما تاکنون از اين گياه دارويي ارزشمند محروم بوده است.

خواص دارويي کارلا:
درمان کننده ديابت، کشنده باکتريها، ويروس ها، کشنده سلول هاي سرطاني، کشنده سلول هاي سرطان خون، پيشگيري از تومورها، کاهش دهنده ي قند خون، کاهش دهنده فشار خون، کاهش دهنده دماي بدن، کاهش دهنده ي کلسترول.

– مردم هند از اين ميوه ها به منظور درمان محلي و سنتي ديابت ها استفاده مي کنند.

– در واقع اين گياه مخلوطي از فلاونوئيدها و آلکالوئيدها مي باشد که سبب توليد انسولين بيشتر در لوزالمعده و نتيجتاً سبب کنترل قند خون در بيماران ديابتي مي گردد.

  

درمان ديابت,گياهان دارويي براي درمان ديابت,داروي گياهي درمان ديابتدرمان ديابت,گياهان دارويي براي درمان ديابت,داروي گياهي درمان ديابت

 و مژده ي آخر اينکه:
بيماران ديابتي از مصرف مواد قندي از قبيل قند، شکر، پولکي، کيک، شيريني، شکلات، عسل، مربا، خرما، بستي و نوشابه بايد پرهيز کنند

بدليل اينکه قند خون را بلافاصله به مقدار زياد بالا مي برند، اما اغلب بيماران هوس شديدي نسبت به مصرف آنها پيدا مي کنند… مصرف کارلا همراه مواد ياد شده، به آنها اين امکان را مي دهد تا در حد رفع ميل خود بدون بوجود آمدن مشکلي بتوانند مقاديري از شيريني را مصرف نمايند. اين موضوع در هندوستان به صورت يک تجويز عمومي درآمده است.

  

درمان ديابت,گياهان دارويي براي درمان ديابت,داروي گياهي درمان ديابتدرمان ديابت,گياهان دارويي براي درمان ديابت,داروي گياهي درمان ديابت

ب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.