فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

خبرگزاري آريا- مواد موجود در گياه ماريتيغال (خار مريم) داراي خواص ضد سرطاني است و مي‌تواند در پيشگيري و درمان بسياري از سرطان‌ها موثر باشد.  

 

مواد موجود در گياه ماريتيغال (خار مريم) داراي خواص ضد سرطاني است و مي‌تواند در پيشگيري و درمان بسياري از سرطان‌ها موثر باشد.فلاونوئيد سيلي مارين موجود در خار مريم شامل سيلي بينين،سيلي ديانين، سيلي كريستين است که براي درمان بيماريهاي کبدي و صفراوي استفاده شده است.عصاره بذر اين گياه دارويي كه به نام سيلي مارين معروف است كبد را در برابر انواع مسموميت‌ها از جمله قارچ آمانيتا،استامينوفن و الكل محافظت مي‌كند.

 سيلي مارين به دليل خاصيت آنتي اکسيداني و ضد التهابي در درمان هپاتيت ويروسي و التهابات مجراي صفرا موثر است.اثر ضد سرطاني سيلي مارين روي سلولهاي سرطاني پروستات، پوست،سينه،تخمدان،مغز و کاهش قند خون در بيماران ديابتي به اثبات رسيده است.

سيلي بينين موجود در اين گياه داراي خاصيت ضد سرطاني است و مي‌تواند رشد سلول‌هاي سرطاني کبد را در رده‌هاي مختلف مهار کند.با توجه به تأثير گسترده ضد سرطاني اين ماده و پائين بودن عوارض جانبي آن مي‌تواند در درمان مبتلايان به سرطان کبد تاثير گذار باشد.

گفتني است،خار مريم در کاهش کلسترول خون،افزايش سيستم ايمني بدن،کاهش عوارض جانبي در بيماران تحت درمان با شيمي درماني نيز اثرات جالب توجهي دارد

 در ضمن : از خار مريم قرص گياهي با نام ليور گل 70 و 140 ميلي در داروخانه ها موجود است كه همراه داروهاي تجويزي ديگر توسط پزشك معالج براي درمان بيماريهاي کبدي و-جلوگيري از پيشرفت ديابت و كنترل آن به جاي اصل گياه مي توان استفاده نمود .مصرف

 بذر گياه خا رمريم يا قرص ليورگل دردوران بارداري وشيردهي ضر ر ندارد و براي خارش دوران بارداري کا ربرد ويژه دارد . بهتراست خانمها قرص جلو گيري از حاملگي استفاده نکنند اما در صورت مصرف همراه با بذر خار مريم يا قرص ليور گل ميل شود تا عوارض جانبي اين قرص ها مانند کبد چرب – چاقي – پرخوري – ريزش مو – خواب آلودگي – سر درد – نا راحتي پوستي – هورموني و غيره به حد ا قل برسد .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.