فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


سبزیجات پس از پخته شدن رنگ تازگی و زیبای خود را از دست می دهند، چه کنیم که این چنین نشود؟
به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، روش اول برای سبزیجاتی که بلافاصله استفاده می‌‌کنیم به کار می‌‌رود.


آب یخ، سبزیجات آب‌پز را خوشرنگ و تازه جلوه می‌دهد. سبزیجات را پس از آب‌پز کردن، داخل یک آبکش می‌ریزیم و آن را داخل یک ظرف بزرگ پر از آب یخ به مدت یک دقیقه قرار می‌دهیم. با این روش، سبزیجات آب‌پز خوش رنگ و تر و تازه به نظر می‌رسند و تیرگی رنگ و چروکی پوست آنها که در اثر پختن ایجاد شده است، از بین می‌رود.


روش دوم برای سبزیجاتی که می‌‌خواهیم آنها را فریز کنیم  به کار می‌‌رود.

می‌توانیم سبزیجات به ویژه آنهایی که سبز رنگ هستند را در همان ابتدا که تازه می‌خریم و پاک می‌کنیم و می‌شوییم، بلنچ (BLANCH ) کنیم. به این صورت که ابتدا یک قابلمه آب را جوش می‌‌آوریم (قابلمه را طوری انتخاب می‌کنیم که بتوانیم یک صافی دست یا لبه‌دار روی آن قرار دهیم و به اندازه ⅔ قابلمه را آب می‌کنیم. دقت کنید که ما قرار است سبزیجات را در صافی بریزیم، پس صافی نباید در قابلمه غرق شود و باید روی لبه قابلمه بایستد) سپس سبزی تازه، مثلاً نخود فرنگی را در در صافی می‌ریزیم و زمانی که آب کاملاً جوش آمد، صافی را در قابلمهٔ در آب قرار می‌دهیم. اجازه می‌دهیم 3 تا 4 دقیقه نخود ها در آب جوش باشند تا رنگشان به سبز پر رنگ برسد. سپس از آب جوش درآورده و در یک تشت آب سرد فرو می‌کنیم تا نخود ها سرد شوند. در همان صافی از آب در آورده و می‌گذاریم خشک شوند و بعد از خشک شدن کامل، آنها را بسته بندی و فریز می‌کنیم. این کار کمک می‌کند سبزی مورد نظر ما رنگ خود را پس از فریز شدن و پخت حفظ کند با این روش نخود شما دیگر سبز تیره و کدر نمی‌شود. این کار کمک می‌کند که نخود بوی نا‌مطبوع خود را هم از دست بدهد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.