فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

جامعه > سلامت - مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل گفت: عباس مصلحی یزدلی، تولیدکننده آران و بیدگلی، به عنوان تولید کننده برتر گیاهان دارویی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در اصفهان،حسین فتاحی با اشاره به موفقیت این تولید کننده در کشت گیاهان داروئی اظهار داشت: این تولیدکننده آران و بیدگلی با کشت حدود یک هکتار زعفران و در مجموع 2 هکتار گیاهان دارویی مانند فلفل قرمز، کاسنی، بابونه و گل ختمی به این عنوان دست یافته‌است.

وی افزود: تغییر در الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان دارویی با مصرف آب کمتر با توجه به شرایط کم آبی در شهرستان و نیز تولید 5 کیلو زعفران در هکتار برخی از دلایل انتخاب این تولیدکننده آران و بیدگلی به عنوان نمونه کشوری شده‌است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به اینکه از استان اصفهان 4 نفر به عنوان تولیدکننده نمونه انتخاب شدند بیان کرد: این تولیدکننده آران و بیدگلی 5 سال به کشت گیاهان دارویی پرداخته و پیش از آن نیز در سال گذشته به عنوان مدیرعامل نمونه استان اصفهان در شرکت تعاونی تولید انتخاب شده بود.

وی تصریح کرد: از شاخص‌های تاثیرگذار در ارتقای بهره‌وری کشاورز، تغییر الگوی کشت باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان و توسعه کشت گیاهان دارویی است که به عنوان رویکرد این اداره نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

فتاحی گفت: تسطیح لیزری، شبکه‌های آبیاری قطره‌ای و برنامه‌هایی از این دست در کنار فعالیت‌های بخش ترویج منجر به کسب این رتبه در شهرستان آران و بیدگل شده‌است.

وی افزود: درحال حاضر حدود 100 هکتار از اراضی آران و بیدگل به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان حدود 15.5 هکتار به کشت زعفران، 80 هکتار کاسنی و حدود 2 هکتار به گل ختمی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل بیان کرد: گیاهان دارویی به طور عمده در بخش مرکزی و یزدل از توابع آران و بیدگل کشت می‌شود که تولیدکننده نمونه کشوری این منطقه در روستای یزدل به تولید گیاهان دارویی پرداخته‌است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.