فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا- باد شکم مي‌تواند ناشي از غذاهاي گازدار، آلرژي‌هاي غذايي يا غذاهاي فوق‌العاده غني‌شده باشد. آرام غذا خوردن و اجتناب از مصرف نوشيدني‌هاي گازدار احساس پف‌کردگي را کاهش خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، اما گياهان و ميوه‌هايي نيز وجود دارند که مي‌توانند از تورم شکم جلوگيري کنند که Huffington Post در گزارش اخير خود به آن پرداخته است:
آووکادو: در صدر اين فهرست قرار دارد چراکه از موز هم پتاسيم بيشتري دارد. غذاهاي سرشار از پتاسيم مي‌توانند از تجمع سديم اضافي در بدن جلوگيري کند. آووکادو داراي بافت خميري است که ساندويچ‌ها و سالادها را لذيذ مي‌کند. همچنين مي‌توانيد آن را به سس يا اسموتي اضافه کنيد
آناناس: حاوي آنزيمي طبيعي به نام بروملائين است که به مشکلات گوارشي ازجمله باد شکم و سوءهاضمه کمک مي‌کند. همچنين سرشار از فيبر و آنتي‌اکسيدان است. آناناس فارغ از اينکه به‌خودي‌خود خوشمزه است در ترکيب با يک اسموتي يا سس سالسا گزينه مناسبي خواهد بود.
مارچوبه: به دليل داشتن خاصيت ادرارآوري طبيعي شناخته‌شده است. اين سبزي سرشار از فيبر است که به‌سلامت معده و روده کمک مي‌کند. مصرف آن همراه با گوشت و غذاهاي دريايي آن‌هم بخار شده، برشته يا کبابي توصيه م شود.
رازيانه: حاوي آنتي‌اکسيدان‌ها، روغن‌هاي اسانس، ويتامين، مواد معدني و فيبر است. برخي از اسانس‌هاي موجود در دانه‌هاي رازيانه با بهبود عملکرد جذب و هضم مواد غذايي از نفخ شکم پيشگيري مي‌کند. مي‌توانند آن را روي سالاد، سس يا غذاهاي دريايي تازه بپاشيد.
زنجبيل: به دليل کمک به نرم کردن معده معروف است. همچنين در خالي کردن تورم معده از غذاهاي گازدار مؤثر است. زنجبيل مزه‌اي تا حدي شيرين و فلفلي به غذاهاي آسيايي و نيز آبميوه، اسموتي و سوپ اضافه مي‌کند. مطمئن باشيد جويدن يا نوشيدن زنجبيل براي رفع مشکل نفخ شما مفيد است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.