فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه پایانه صادرات گل و گیاه استان تعیین تکلیف شود، گفت: ۲۰۰ واحدهای صنعتی گیلان در حوزه صادرات فعال می‌شوند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم   از   رشت ، علی منتظری عصر امروز در ششمین کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان با بیان اینکه توسعه صادرات بر پایه مواد اولیه و محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها در زمینه احداث سیلو، انبار و انواع سردخانه در دستور کار سازمان‌های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 40 واحد تولیدی صادر کننده به صورت مستمر و پراکنده مشغول به فعالیت هستند و پیش‌بینی شده این تعداد به 200 واحد صنعتی در حوزه صادرات متمرکز و فعال شوند و در افق 1404 این تعداد به 400 واحد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: امسال شش کارگروه صادرات غیرنفتی برگزار شد و 17 مصوبه داشته‌ایم که مهمترین آنها در هشت ماهه امسال شناسایی ظرفیت کالاهای صادراتی استان بود و 35 مصوبه در کمیته پایش تجارت استان مصوب شده است.

منتظری با بیان اینکه به دنبال شناسایی بازارهای هدف هستیم و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: همایش آشنایی نحوه تجارت با کشور روسیه برگزار شد و همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان برگزار شد.

وی خواستار تعیین تکلیف پایانه صادرات گل و گیاه در گیلان شد و گفت: از وجود این پایانه در استان محروم هستیم و نتوانستیم از ظرفیت گل و گیاه استان استفاده کنیم از طرفی مکان جدید پایانه صادراتی گل و گیاه در آستارا مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شورای مبادلات مرزی در آستارا حوزه تعاونی‌های مرزی نشینی تشکیل شود، افزود: در این حوزه با مشکلات جدی رو به رو هستیم که با تشکیل این شورا می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

منتظری با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 121 فقره کارت بازرگانی صادر شد، تصریح کرد: امسال 268 فقره کارت بازرگانی تمدید شد و در مجموع 389نقره کارت بازرگانی در استان صادر شده که 29 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: نیازمند یک جهش در حوزه صادراتی هستیم و براساس مسائل منطقه و گشایش که در ارتباط با روسیه ایجاد شده باید روابط تجاری توسعه یابد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.