فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

رئيس مؤسسه خاک و آب کشور گفت: خاک و آب دو موضوعي هستند که از يکديگر جدا نبوده و نمي شود تنها براي يکي از آنها برنامه اصلاحي انجام داد، و براي آن يکي هيچ کاري نکرد. 
کاظم خاوازي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج ضمن بيان اين مطلب، گفت: مؤسسه تحقيقات خاک و آب، در زمينه آب و حواشي آن تحقيقات مفصلي انجام داده است، اما؛ عمده فعاليت هاي ما تلفيقي بوده و هر دو موضوع خاک و آب را شامل مي شود. 

وي ادامه داد: يکي از دلايل بروز اتفاقات اخير در حوزه آب بي توجهي به خاک زراعي کشور است، بنابراين مؤسسه، خاک و آب را از هم جدا نمي داند.
رئيس مؤسسه تحقيقات خاک و آب کشور با تأکيد بر اين مطلب که با بهبود وضعيت مواد آلي درون خاک مي توانيم بخشي از مشکلات حوزه آب را مرتفع کنيم، افزود: بسياري از عناصر درون خاک مانند پتاسيم مي توانند در شرايط بحران بي آبي، گياه را در درون خاک حفظ کنند.
وي در مورد برنامه هاي تلفيقي مؤسسه در مورد آب و خاک گفت: استفاده از ميکرو ارگانيسم ها و بهره بردن از روش هاي مختلف نوين که بر روي افزايش بهره وري مصرف آب تأثير مي گذارد، از فعاليت هاي مؤسسه تحقيقات است.

خاوازي تصريح کرد: با افزايش عملکرد در سطح مي توانيم بهره وري آب را کاملا افزايش دهيم البته اين مهم به شرطي اتفاق مي افتد که ما بتوانيم بسته تغذيه اي خاک را به درستي اجرايي کنيم.
وي افزود: اگر تمام برنامه هاي تحقيقاتي ما در حوزه خاک و آب به درستي عملياتي شود، با افزايش عملکرد در واحد سطح بخش زيادي از آب کشور حفظ خواهد شد.

رئيس مؤسسه تحقيقات خاک و آب کشور گفت: مؤسسه اين امکان را دارد که زمين هاي زراعي با پتانسيل کم در بخش آب و خاک را شناسايي کرده و با اعلام زمين هاي مستعد براي کشت، باعث صرفه جويي در مصرف نهاده هاي مختلف کشاورزي از جمله آب شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.