فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

یک متخصص فارماکوگنوزی گفت: برگ بو اثر ضد میکروبی داشته و در گذشته از آن به عنوان ضد بو و ضد میکروب در کفش استفاده می کردند.

دکتر یلدا شکوهی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه برگ بو گیاهی از خانواده برگ بو است، مهمترین اثر درمانی آن را اثر ضد باکتری این گیاه عنوان کرد و افزود: ترکیبات موجود در اسانس برگ و میوه گیاه همچون سینئول ترکیبات ضد میکروب ‌هستند.

وی تصریح کرد: اثر ضد میکروبی گیاه بر روی پوست به منظور درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچی و پوستی بوده و در بخورها نیز از این گیاه به منظور درمان عفونت‌های تنفسی و افزایش خروج ترشحات غلیظ دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می‌شود.

شکوهی نیا با بیان اینکه عصاره و اسانس این گیاه روی پوست اثر ضد التهاب مفاصل دارد، اظهار کرد: استفاده از این گیاه در کوفتگی و خون مردگی می‌تواند درمانگر باشد و باعث کاهش درد و التهاب شود.

این متخصص فارماکوگنوزی اظهار کرد: همچنین مصرف موضعی این گیاه در بواسیر می‌تواند باعث کاهش درد و تورم شود.

وی با بیان اینکه برگ بو‌(مانند بسیاری از اسانس‌های گیاهی) در برخی افراد باعث التهاب پوستی می‌شود، توصیه کرد: افراد ابتدا این گیاه را در مقادیر کم تست کرده و سپس در مقادیر بیشتر استفاده کنند.

شکوهی نیا همچنین با توصیه کاشت درخت برگ بو در معابر و حیاط منازل، اظهار کرد: این گیاه علاوه بر اثرات ضد میکروبی خود در فضا می تواند حشرات و سوسک ها را نیز از محیط دور کرده و با عطر خوشایند خود محیط را دلپذیر کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در قدیم از گیاه برگ بو به عنوان ضد بو و میکروب در کفش استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه مصرف خوراکی گیاه برگ بو امروزه کمتر دیده می شود، اظهار کرد: در حال حاضر این گیاه صرفا به عنوان خوش طعم کننده و چاشنی کنسروها و گوشت به کار می‌رود و مصرف خوراکی آن باید تحت نظر پزشک و داروساز باشد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.