فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

محققان از خواص اسرار آمیز بروکلی برای درمان بیماری اوتیسم پرده برداشتند.
ما تا قبل از این می‌دانستیم که بروکلی از سبزیجات معجزه آور است ولی تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که این درختان کوچک همچنین قادر به مبارزه با بیماری اوتیسم نیز هستند.

بروکلی دارای خواص زیادی است که می‌توان از فولات، ویتامین C، مراقبت در برابر سرطان، مبارزه با التهاب و مراقبت از قلب نام برد.

به تازگی محققان از خواص اسرار آمیز بروکلی پرده برداشتند که آن مبارزه با بیماری روانی اوتیسم است.

ماده شیمیایی سولفورافن همان ماده ای است که به بروکلی کمی طعم تلخی می‌دهد و بنا بر تحقیقات بیمارستان ماسگن و دانشگاه پروفسور جانز هاپکینز در آمریکا، این ماده شیمیایی می‌تواند آرامش را به افراد مبتلا به اوتیسم برگرداند و به آنها کمک می‌کند تا در محیط‌های اجتماعی آسوده تر و راحت تر عمل کنند.

پاول تالالای، محقق این پروژه در این خصوص اعلام کرده است: این یک پروژه کوچک بود اما نتایجی که از آن حاصل شد، نتایجی بزرگ بود.

وی اضافه کرد که این پژوهش می‌تواند گام‌های مقدماتی برای درمان اوتیسم باشد.

در این پژوهش 44 پسرهای بین سنین 13 تا 27 مورد مطالعه قرار گرفتند که به همگی قبل از انجام ارزیابی رفتاری یک قرص سولفورافن یا پلاسبو داده شده بود.

افرادی که از خواص کلم بروکلی بهره برده بودند، کاهش قابل ملاحظه ای در رفتار پرخاشگری و نامتعارف در خود نشان دادند.
این تغییرات به طرز فاحشی قابل توجه بودند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.