فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مدير عامل اتحاديه سراسري گل و گياه با بيان اينکه 80 درصد از پايانه صادراتي گل و گياه تاکنون ساخته شده است، گفت: براي تکميل اين پايانه صادراتي تقاضاي 30 ميليارد تومان وام کرده‌ايم.

به گزارش خبرگزاري موج، محمود حسن ولي در نشست خبري مديران عامل‌ اتحاديه‌هاي سراسري بخش کشاورزي که در اتحاديه مرکزي نظارت برگزار شد، گفت: قبلا از انقلاب کليه واريته‌هاي گل از کشور هلند وارد مي‌شد و واردات گل آزاد بود.
وي افزود: در حال حاضر وضعيت توليد گل در کشور به گونه‌‌اي است که در سطح کشور نمايشگاه‌هاي مختلفي برگزار و واريته‌هاي گل به نمايش گذاشته مي‌شود و اين مؤيد اين است که ما صنعت گل را دگرگون مي‌بينيم و در شرايطي قرار داريم که مي‌توانيم صادرات گل را با يک الگوي بين‌المللي وارد بازار جهاني کنيم.

مدير عامل اتحاديه سراسري گل و گياه اظهار داشت: براي صادرات بين‌المللي گل نياز به پايانه‌هايي است که محصول کشاورزي به خصوص گل و گياه در يک زمان کوتاه وارد بازار شود و عمليات فروش و کليه مراحل بازديد در همان محل و در آن زمان انجام شود و محصول فروخته شده در داخل کانتينرها پلمب شده و مستقيم از مرز خارج شود.
وي تصريح کرد: براي احداث چنين پايانه‌اي اتحاديه‌ و تعاوني‌هاي هاي سراسر کشور سرمايه‌گذاري کرده‌اند و نزديک فرودگاه امام خميني (ره) در جاده آزادگان محلي ساخته شد که حدود 80 درصد مراحل اجرايي آن عملي شده است و اميدواريم تا سال آينده اين پايانه افتتاح و به بهره‌برداري برسد.

حسن ولي با اشاره به اين مطلب که شرايط کشور به لحاظ آب و هوايي و تأمين نور براي پرورش گل کاملا مطلوب و مناسب است، گفت: بازار خوبي در اطراف کشور ما مثل کشورهاي عربي و کشورهاي جدا شده از شوروي براي گل توليدي کشور ما وجود دارد و کشور در آينده نزديک مي‌تواند در زمينه صادرات گل و گياه به رقم قابل توجهي دست يابد.

اين فعال عرصه گل و گياه اظهار داشت: افتتاح پايانه گل و گياه و تکميل آن نيازمند همکاري مسوولين است و با برنامه‌ريزي در جهت توليد و صادرات گل مي‌توانيم در آينده جايگزين مناسبي براي صادرات نفت داشته باشيم.

وي افزود: هم‌اکنون براي اتمام و تکميل اين پايانه صادراتي گل و گياه 30 ميليارد تومان درخواست وام شده است و در جريان دريافت 20 ميليارد تومان از اين وام هستيم و تاکنون بيش از 100 ميليارد تومان براي ساخت پايانه هزينه شده است.
مدير عامل اتحاديه سراسري گل و گياه با بيان اينکه خوشبختانه با ادغام بخش بازرگاني در وزارت جهاد کشاورزي کارها با سرعت بيشتري پيش مي‌رود، گفت: وزير جهاد کشاورزي هم دستور اکيد داده‌اند تا اين کار سريع‌تر انجام شود.

حسن ولي گفت: آمار صادرات گل به هيچ عنوان درست نيست و با واقعيت منطبق نيست چون صادرات گل در يک نقطه متمرکز نيست و از گمرکات مختلف صادرات انجام مي‌شود که تاکنون آمار دقيقي از صادرات گل به ما داده نشده است که اگر اين پايانه صادراتي به بهره‌برداري برسد از آنجا که کليه امور صادراتي در آن پايانه انجام خواهد شد اين مسائل نيز حل مي‌شود.
  
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.