فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

به دلیل آنکه پوست هندوانه و موز هضم نمی‌شوند پوست این میوه‌ها توسط افراد استفاده نشود.
سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر میوه‌ای که پوست ضخیم‌تری داردT حاوی فیبر بیشتری است. به طور مثال میزان فیبر موجود در پوست کیوی با پوست سیب فرق می‌کند.

وی افزود: گاهی پوست میوه‌ای مانند هندوانه را به صورت ترشی مصرف می‌کنند. پوست این میوه نیز حاوی فیبر است و مصرف آن به مشکلات جدی برای بدن منجر می‌شود. مصرف زیاد فیبر سبب می‌شود در روده‌های فرد پیچ و تاب زیادی احساس شود این مسئله بیماری بورگر را برای فرد به همراه دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به میزان استفاده فیبر عنوان کرد: هر فردی 30 تا 40 گرم فیبر به صورت روزانه مصرف نماید، مصرف بیش از این مقدار فیبر مشکلاتی را برای وی به همراه دارد به دلیل آنکه پوست هندوانه و موز هضم نمی‌شوند پوست این  میوه‌ها توسط افراد استفاده نشود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.