فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

‌رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: این استان مستعد راه اندازی مرکز تولید عصاره و مواد موثره گیاهان دارویی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، دکتر رضا شاهین فر در نشستی که به منظور راه اندازی مرکز تولید عصاره و مواد موثره گیاهان دارویی در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارکرد: هم اکنون دانش بومی ایجاد و تولید این محصولات در کشور به دست آمده است و این استان نیز با توجه به اقلیم و آب و هوای مناسب و رویش انواع گیاهان پتانسیل راه اندازی این واحد تولیدی را دارد.

وی ادامه داد: در صورت تامین امکانات و اعتبار با راه اندازی این واحد تولیدی، امر خرید توافقی گیاهان دارویی و آموزش کشاورزان به منظور کشت این نوع گیاهان نیز انجام خواهد شد.

رئیس پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دکتر شکرالله زاده نیز در این نشست پیشنهاد این پژوهشکده را به منظور خرید توافقی گیاهان دارویی این استان را اعلام کرد.

همچنین مدیر گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی وابسته به جهاد دانشگاهی گفت: این طرح در این استان با همکاری سازمان گسترش ایران اجرایی شود.

عباس جعفری با اشاره به اینکه ساخت این واحد تولیدی شامل چهار فاز است، افزود: برای ساخت این واحد نیاز به 60 میلیارد ریال اعتبار است اما می توان آن را فاز به فاز اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در صورت حمایت‌های لازم و تخصیص اعتبار مورد نیاز این واحد طی یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تولید عصاره‌های خشک و مایع، خط تولید اسانس و عرقیات گیاهی، خالص سازی مواد موثره گیاهی و تولید مکمل های دامی و طیور از فازهای این واحد تولیدی خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان شمالی با ذکر اینکه هم اکنون 400 نوع گیاه دارویی در این استان شناسایی و برای فعالیت اهلی سازی آن نیز اولویت بندی شده است، اظهارکرد: اما باید برای بهره برداری این گیاهان طرح تهیه شود تا زمینه انقراض آنها فراهم نشود.

دکتر علی اکبر عامری تاکید کرد: برای خرید توافقی گیاهان دارویی باید قیمت مناسبی ارائه شود تا زمینه تولید پایدار این نوع گیاهان در استان فراهم شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی واحد خراسان شمالی نیز در این نشست بیان کرد: از نظر این سازمان، ایجاد این پروژه در این استان از جمله طرح‌های اولویت دار است و برای ساخت آن حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

یاوری گفت: همچنین اکیپی نیز که متشکل از بخش هایی همچون مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است نیز به منظور تحقیق بر روی گیاهان دارویی تشکیل خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.