فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


 خبرگزاری مهر: رئیس نخستین کنگره ملی گلها و گیاهان زینتی ایران از برگزاری این کنگره در کرج خبر داد و گفت: شهرستان کرج 29 و 30 مهر ماه جاری با شعار "رشد صنعت گل و گیاهان زینتی، توسعه صادرات غیرنفتی" میزبان این کنگره خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژمان آزادی در خصوص این کنگره اظهار داشت: اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی و جشنواره فرهنگی هنری در زمینه عکاسی و نقاشی با موضوع گل و گیاهان زینتی (29 مهرماه تا 2 آبان ماه) در سالن همایش های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: گسترش، توسعه و ارتقا دانش و امور پژوهشی تخصصی موجود در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی، تبادل اطلاعات علمی بین پژوهشگران و افراد صاحبنظر و تولیدکنندگان، ارائه دستاوردهای جدید علمی و فنی توسط پژوهشگران و تولیدکنندگان، انعکاس نتایج پژوهش های انجام شده به بخش های اجرایی و بهره برداران صنعت گل و گیاه برای رفع موانع و مشکلات تولید، بحث و تبادل نظر پیرامون جایگاه گل و گیاهان زینتی در بخش تولید و اقتصاد کشور از مهمترین اهداف این کنگره به شمار می رود.

رئیس نخستین کنگره ملی گلها و گیاهان زینتی ایران اعلام کرد: کنگره با محور راهکارهای توسعه صادرات گل و گیاهان زینتی، سازه ها و اتوماسیون گلخانه ای، به نژادی و به زراعی، ریزازدیادی و بیوتکنولوژی در توسعه گل و گیاهان زینتی، تغذیه و کشت هیدروپونیک، فیزیولوژی پس از برداشت، منابع ژنتیکی، توسعه و طراحی فضای سبز، آفات و بیماری­های گل و گیاهان زینتی، اقتصاد و بازار گل و گیاهان زینتی، تجاری سازی فناوری های نوین، توانمندی ها و چالش های صنعت گل کشور، فرهنگ و الگوی مصرف و اهمیت گیاهان زینتی در سلامت و حفظ محیط زیست برگزار خواهد شد.

آزادی در پایان گفت: در این کنگره افراد صاحب نظر ملی و همچنین بین المللی از کشورهای هلند، ژاپن، آلمان و انگلستان با ارائه سخنرانی کلیدی و کارگاهای آموزشی به بیان جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه گل و گیاهان زینتی خواهند پرداخت.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.