فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

   





فرشاد زارع، مجری طرح کاغذ آبی در گفتگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، سنبل آبی را گیاهی شناور توصیف کرد و گفت: سنبل آبی یکی از گیاهان مضر اکوسیستم است و می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد کند.

وی از کاربردی کردن این گیاه در تولید کاغذ خبر داد و خاطر نشان نشان: با اجرای پروژه تحقیقاتی توانستم با استفاده از گیاه سنبل آبی خمیر کاغذی تهیه کنیم.

زارع، با اشاره به اهمیت این طرح، یادآور شد: با اجرای این طرح ضمن پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی، کاهش قطع بی رویه درختان و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.

مجری طرح با اشاره به اینکه برای تولید این خمیر کاغذ نیاز به دستگاه و امکانات پیشرفته نیست، افزود: همچنین طبق بررسی ها و آزمایش ها در کارخانه های معتبر، می توان خمیر کاغذ تولید شده از سنبل آبی را به انواع کاغذهای بهادار و کاغذهای تترا تبدیل کرد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.