فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


مسئول طرح نجات بخشی فضای سبز کاخ سعدآباد گفت: درخت سدروس پرورش یافته در کاخ سعدآباد به دلیل تغذیه مناسب برای اولین بار شروع به باردهی کرده است. مخروط و بذر این درخت به علت نایاب بودن، یکی از گران قیمت ترین بذرهاست.

به گزارش زیست آنلاین از مهر،علیرضا مختاریان، مسئول طرح نجات بخشی فضای سبز بناهای تاریخی زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی گفت:  زمانی که یک گونه درخت خارجی به ایران می آید به دلیل قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی جدید دچار تنش می شود یکی از این درختان، درخت سدروس است که خاستگاه آن اروپای شمالی بوده و وقتی به ایران و کاخ سعدآباد آورده شد رشد کرد ولی تولید مثل نداشت.

وی ادامه داد: بزرگترین درخت سدروس در ایران اکنون 50 سال دارد و در کاخ سعدآباد رشد می کند . در این محوطه چهار درخت دیگر از این نوع نیز وجود دارد ولی بزرگترین و کهن ترین آن سدروس آتلانتاست که به علت تغذیه مناسب و نگهداری ویژه به تازگی برای اولین بار شروع به باردهی کرده است.

مختاریان ادامه داد: بار این درخت یک مخروط است که بذر گران قیمتی دارد و سه ماه دیگر می توان بار آن را مشاهده کرد. همچنین در روزهای آینده این درخت و درختان دیگر کاخ سعدآباد نامگذاری علمی می شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.