فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- سازمان بهداشت جهاني مصرف دمنوش نسترن را پيشنهاد مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،معمولاً افراد با پشت سر گذاشتن سال هاي فعال زندگي اميدوارند که در دوران فراغت بتوانند روزهاي خوشي را پشت سر بگذارند اما اين موضوع براي بسياري از خانم ها صدق نمي کند زيرا خانم ها دائماً درگير مشکلاتي هستند که تمامي ندارد و تازه با پا گذاشتن به سنين يائسگي، مشکلات بيشتري به سراغ آن ها مي آيد.
مهندس فهميه بني،محقق در زمينه طب سنتي و دانشجوي دکتراي گياهان دارويي به مشکلات خانم ها اشاره و راهکارهايي ارائه مي کند.
يائسگي
يائسگي دوراني است که در آن بدن بانوان استراحت مي کند. اگر در دوران يائسگي دچار مشکل مي شويم به اين دليل است که دوران قاعدگي خوبي نداشته ايم و از سلامت روحي و جسمي خوبي برخوردار نبوده ايم.
در واقع هر چند در دوران قاعدگي مشکل بيشتري داشته باشيم عوارض دوران يائسگي نيز شديدتر خواهد بود. سال هاي پاياني توليد مثل در خانم ها با علائمي مانند گر گرفتگي، خون ريزي شديد و تغيير خلق و خو، تعريق زياد، رشد موهاي زايد، تجمع چربي، بي خوابي، افسردگي، پرخاشگري و تحريک پذيري همراه است. گياهان دارويي براي کاهش عوارض يائسگي بسيار مفيد است. از جمله اين گياهان که به شکل غذا مصرف مي شود مي توان به موارد زير اشاره کرد.
کرفس، کنگر، کدو، باميه
تهيه خورش هر يک ازاين گياهان و يا مصرف آن به اشکال ديگر تا حد زيادي گر گرفتگي را کاهش مي دهد. ميوه هاي قرمز رنگ مانند شاه توت، گيلاس، آلو و... مي تواند تعريق را کاهش دهد. مصرف داروهاي گياهي مانند دم کرده گياهان خانواده زالزالک مانند سرخ وليک، کيالک، قره قاط، برگ درخت انگور، کاسني و برگ چنار مفيد است.
سازمان بهداشت جهاني مصرف دمنوش نسترن را پيشنهاد مي کند که علاوه بر کاهش تعريق و گر گرفتگي سرشار از ويتامين C و آنتوسيانين است و مانع از بروز و عود واريس مي شود؛ به همين دليل به آن دمنوش سلامت گفته مي شود. بگذاريد 7-5 ميوه نسترن با يک ليوان آب جوش 20 دقيقه دم بکشد و سپس مصرف کنيد. ميوه نسترن نبايد پودر شود زيرا پرزهاي داخل آن حساسيت زاست.
کم خوني
وي به مشکل شايع خانم ها اشاره مي کند که کم خوني است و در ادامه مي افزايد: بانوان نبايد به مشکل کم خوني خود بي اعتنا باشند زيرا اين امر بر کيفيت زندگي تأثير مي گذارد. در اين زمينه شير، توت، شيره انگور، شاه توت، آبجو، کنجد، عدس، اسفناج و تره مناسب است.اين ميوه ها و گياهان علاوه بر آهن، حاوي ويتامين C است و جذب آهن را افزايش مي دهد. دم کرده برگ و گل بادرنجبويه، استوقودوس، استفاده از پونه و نعناع کم خوني را تا حد زيادي برطرف مي کند.
تجمع چربي دور شکم
وي درباره راهکارهاي کاهش تجمع چربي دور شکم مي گويد: مشکل شايعي که در خانم ها باعث کاهش قدرت باروري مي شود، تجمع چربي در ناحيه شکم، زير شکم و پهلوها است. نکته ضروري توجه به اصلاح رژيم غذايي و انجام فعاليت بدني است. از جمله شيوه هاي مورد تأييد در طب سنتي و طب رايج استفاده از تخم کرفس است که مي توان يک قاشق مرباخوري پودر آن را بعد از ناهار به ويژه اگر وعده اصلي غذايي باشد، مصرف کرد.همچنين استفاده از آلوئه ورا از تجمع چربي در نواحي ياد شده جلوگيري مي کند.مصرف گياه خرگوشک نيز مفيد است و به افرادي که بيش از 10 تا 12 کيلوگرم اضافه وزن دارند مصرف يک قاشق مرباخوري آن با نصف استکان آب بعد از وعده ناهار و شام توصيه مي شود.
جوي دو سر نيز به دليل داشتن سبوس فراوان، از جذب چربي در روده جلوگيري مي کند و در دراز مدت به کاهش وزن کمک مي کند. جو ي دو سر آسياب شده را مي توان به غذا يا سالاد اضافه کرد.
نکته: پودر جوي دو سر را تنها به مدت 10 روز در يخچال نگه داري کنيد.شنبليله: شنبليله سوخت و ساز بدن را تنظيم مي کند. کساني که سوخت و ساز بدني پاييني دارند مي توانند از اين گياه استفاده کنند. مي توان از عرق شنبليله قبل از ناهار و شام استفاده کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.