فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رئیس آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : عملیات تهیه اطلاعات محصولات باغی ، گل ، گیاهان زینتی و دارویی این استان با موفقیت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس، افشین مرادی افزود : عملیات تهیه اطلاعات این محصولات پس از ابلاغ دفتر مرکزی طی ماههای فروردین تا خرداد ماه امسال انجام شده است.

وی گفت : مجریان این طرح آمار و اطلاعات لازم را در خصوص سطح زیر کشت ، میزان عملکرد آنها در واحد سطح و همچنین کل تولید هریک از گونه ها را ثبت کرده اند.

رئیس آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود : علاوه بر محصولات باغی ، اطلاعات لازم در زمینه گل ها و گیاهان دارویی ، گیاهان آپارتمانی ، گل های شاخه بریده ، درختچه های زینتی و گیاهان فصلی نیز طبق شیوه نامه مشابه بمنظور ثبت درسامانه کشوری(وزارت جهاد کشاورزی) تهیه شده است.

مرادی گفت : اقلام اطلاعاتی گردآوری شده پس از جمع بندی اطلاعات دیگراستانها با هدف تدوین آمارنامه کشوری در سامانه طراحی شده مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی ثبت خواهد شد.

وی گفت : از مجموع اطلاعات جمع آوری شده استانها برای تدوین آمارنامه کشوری استفاده می شود طوریکه پس از جمع بندی آنها شاخصهای متناظر ملی و همچنین جایگاه هریک از استانها و مزیت های آنها مشخص و در دسترس عموم قرار می گیرد.

وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان ۱۵۴هزار هکتار با تولید سالانه بیش از دو میلیون تن محصول باغی و زراعی با محوریت محصولات زراعی خارج از فصل اعلام شده که نقش مؤثری در تنظیم بازار محصولات جالیزی در فصول پائیز و زمستان دارد.

تولید انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز از جمله گلایول ، آفتابگردان زینتی و گل های شاخه ای از دیگر تولیدات بخش کشاورزی هرمزگان است که همه ساله تولیدات آنها به استانهای مختلف کشور و همچنین جزایر کیش و قشم ارسال می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.