فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

مدير ترويج شركت كرم ابريشم ايران گفت: زنبور پارازيت در گيلان چهار - پنج نسل دارد.

محمدصادق عزيزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه گيلان، گفت: امروزه بخش خصوصي با استفاده از پرورش و ازدياد زنبور پارازيت اقدام به مبارزه بيولوژيكي با شپشك سپردار مي‌كند. زنبور شپشك، توت را پارازيته مي‌كند و در شرايط استان گيلان چهار - پنج نسل دارد.

عزيزان با بيان اين كه زنبور شپشك يك عدد تخم مي‌گذارد، گفت: لارو زنبور پس از گذراندن زندگي خود در زير سپر شپشك بصورت زنبور كامل سپر را سوراخ كرده و بيرون مي‌آيد و شروع به تخم‌گذاري روي شپشك‌هاي ديگر مي‌كند كه اگر مقداري از زنبور پرورش يافته در يك توتستان پخش شود بطور طبيعي زياد شده و در كنترل آفت شپشك نقش مهمي را بازي مي‌كند.

مدير ترويج شركت كرم ابريشم ايران تصريح كرد: شركت سهامي پرورش كرم ابريشم ايران با همكاري بخش خصوصي هر ساله اين زنبور را در اختيار نوغانداران قرار مي‌دهند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.